LMM känner ju av helt fel värden om luften paserar sen släpps ut i atmosfären. Tror till 99% att det är där du har felet. Sen kan man få ganska fint ljud i återcirkulerande med.
LMM känner ju av helt fel värden om luften paserar sen släpps ut i atmosfären. Tror till 99% att det är där du har felet. Sen kan man få ganska fint ljud i återcirkulerande med.
Varje gång man släpper gasen så får motorn spel isf. Men en turbo med automatlåda känns det inte så mycket med 1,7L milen.. Finns det lock-up på lådan? Hur går motorn annars då, bra med kräm?
Varje gång man släpper gasen så får motorn spel isf. Men en turbo med automatlåda känns det inte så mycket med 1,7L milen.. Finns det lock-up på lådan? Hur går motorn annars då, bra med kräm?
inte mkt? har ju kört b230F med automat o den drog inte mkt mer än 1,1 liter milen, o när man pendlar arbetar ju inte turbn mkt heller! ja det finns lock-up o motorn går mkt fint o ja det finns allt kräm tycker ja för o vara standard har ju haft värre motorer innan, hade ju en s90 med 5:a med runt 350hk o den drog ju mindre känns inte så kul
kolla stiften.. men rent teoretiskt sätt fattar jag inte varför folk sätter dumpen på insugs sidan? inte konstigt att den går fett(får för mkt soppa) efftersom att ni släpper ut uppmätt luft precis innan den ska in i motorn.. min öppna dump på 940n sitter på avgas sidan och den går helt underbart så mitt tips är att sätta den där ist så kommer du nog se skillnad..
kolla stiften.. men rent teoretiskt sätt fattar jag inte varför folk sätter dumpen på insugs sidan? inte konstigt att den går fett(får för mkt soppa) efftersom att ni släpper ut uppmätt luft precis innan den ska in i motorn.. min öppna dump på 940n sitter på avgas sidan och den går helt underbart så mitt tips är att sätta den där ist så kommer du nog se skillnad..
Har du dumpen på downpipen eller? Dumpventilen är ju till för att skona turbon, så du har missat hela poängen...
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
kolla stiften.. men rent teoretiskt sätt fattar jag inte varför folk sätter dumpen på insugs sidan? inte konstigt att den går fett(får för mkt soppa) efftersom att ni släpper ut uppmätt luft precis innan den ska in i motorn.. min öppna dump på 940n sitter på avgas sidan och den går helt underbart så mitt tips är att sätta den där ist så kommer du nog se skillnad..
tror inte på dumpen ett dug. nog för att den kan gå fett. men så inihelvete fett kan den inte gå. för det det millisekunder innan den har mätt upp luften igen. samt om du ligger och kör i 100km/h på 3000rpm. då dumpar inte bilen något. så detta med dumpen tycker jag är helt galet sagt. jag skulle tippa mer på Lambda eller LMM. kolla om du har en diagnos box och läs ut felkoderna där.
kolla stiften.. men rent teoretiskt sätt fattar jag inte varför folk sätter dumpen på insugs sidan? inte konstigt att den går fett(får för mkt soppa) efftersom att ni släpper ut uppmätt luft precis innan den ska in i motorn.. min öppna dump på 940n sitter på avgas sidan och den går helt underbart så mitt tips är att sätta den där ist så kommer du nog se skillnad..
Har du dumpen på downpipen eller? Dumpventilen är ju till för att skona turbon, så du har missat hela poängen...
Jag skulle börja med att göra ett komptest om jag var du. Kolvringarna brukar inte gilla att man kör lite hårt på volvos lågfriktions motorer nämligen det är iaf min erfarenhet
Läs också igenom den information om öppen dump som finns här på garaget. När nu vetgiriga och duktigt folk (torpis mfl.) har tagit sig tid att skriva ner information så är det ju otacksamt att inte försöka ta till sig det. Om 100 bönder säger en sak blir det inte mer rätt för det, däremot talar mycket för att du ska lita till som de som lägger ner riktigt mycket pengar och rykte på att trimma och hålla igång bilar ordentligt. (dvs, ta till dig det som står på infon om öppen dump)
tror inte på dumpen ett dug. nog för att den kan gå fett. men så inihelvete fett kan den inte gå. för det det millisekunder innan den har mätt upp luften igen. samt om du ligger och kör i 100km/h på 3000rpm. då dumpar inte bilen något. så detta med dumpen tycker jag är helt galet sagt. jag skulle tippa mer på Lambda eller LMM. kolla om du har en diagnos box och läs ut felkoderna där.
jo men hur läser man av den blinkande röda lampan då?
Din dump! Är den helt tät när du "kör" bilen? Vad är det för modell? Membrantyp eller kolvtyp?
Sålänge den är stängd ordentligt borde den inte generera så hög förbrukning under pendling. Jag skulle kolla hur tändningen står och prova en annan LMM!
Din dump! Är den helt tät när du "kör" bilen? Vad är det för modell? Membrantyp eller kolvtyp?
Sålänge den är stängd ordentligt borde den inte generera så hög förbrukning under pendling. Jag skulle kolla hur tändningen står och prova en annan LMM!
M.V.H.
Japp det borde den vara, Har en HKS kopia ssqv lr nått heter den, Den beter sig lite knepigt dock, om ja laddar på och släpper gasen sakta så pyser det ut sakta genom dumpen, men om ja laddar på och släpper gasen snabbt så skjuter den ut både genom dumpen samt turbon typ som en supra brukar låta, är väl inte så bra mot turbon, men ska väl inte ha ngt med förbrukningen att göra :S