Har en b230FT maskin med påställd turbo bara, och bilen drar ca 1,7 liter milen när jag pendlar i 100km/h har kollat om det läcker soppa nån stans men hittar då inget, men bilen ska ju inte dra så mkt?
Nått fel är det ju iaf, snålkörning är runt litern inga problem..
Ja jag har snålkört så gått ja kan, kört som en kärring men ändå drar den soppas mkt! hur kollar man felkoderna då?
hur menas med snålkört? köru på låga varv utan turbo ladd?
som min bil drar lite över litern om jag ligger på låga varv utan turboladd men kör ja med turbo ladd mkt så ligger han på över 2 liter milen
varvet ligger väl på ca 2,7 tusen när ja ligger i 100 tror ja, o japp ja har kört försiktigt så turbon nästan inte jobbar alls.. då tycker man ju inte den ska dra mkt mer än en B230F!?
avgasläckage före lambda? dåliga tänddelar? kass btr?
kollat felkoder?
avgassystemet är helt o fint! tänddelarna är d nog inga fel på heller, kass btr? hur vet man d då? hur kollar man felkoder?
Ska säga att bilen dör ibland om man drar på o sen bromsar in, tomgången blir konstig då, men släpper man gasen sakta så är d inga problem. :S
Låter som du kör öppen dump? Då brukar det bli så på insprutarbilar med lmm.
Fast då skulle den knappast dra så mycket.. Kass btr måste man mäta soppatrycket för att få reda på. Sök på google eller volvo7900klubbens forum om hur man kollar felkoder. Ska finnas guider.
avgasläckage före lambda? dåliga tänddelar? kass btr?
kollat felkoder?
avgassystemet är helt o fint! tänddelarna är d nog inga fel på heller, kass btr? hur vet man d då? hur kollar man felkoder?
Ska säga att bilen dör ibland om man drar på o sen bromsar in, tomgången blir konstig då, men släpper man gasen sakta så är d inga problem. :S
Låter som du kör öppen dump? Då brukar det bli så på insprutarbilar med lmm.
Fast då skulle den knappast dra så mycket.. Kass btr måste man mäta soppatrycket för att få reda på. Sök på google eller volvo7900klubbens forum om hur man kollar felkoder. Ska finnas guider.
Japp jag kör med öppen dump! och hur mäter man soppa trycket då? okej ja får gå in o kika...