3771
Sök

Bmw 520i -88, halvdöd ?

66 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#1
Har skaffat mig en 520i -88, vet att det inte e den piggaste bilen på jorden..MEN....

Den e sjukt slö, försökte göra en lite burnout med den och han spinner till 2 sekunder för o sedan tappa orken o dö..

Ska det vara så på denna modell eller har jag nått fel ?


Hjälp tack då ja inte e kunnig på bmw.

"My Saab Is Fantastic"

1 327 Inlägg
3 mars 2009
#2
Låter inte som det bästa sättet att testa hur pigg en bil är..


979 Inlägg
3 mars 2009
#3
på vissa är de så....

Hpc

Makaronborrare
993 Inlägg
3 mars 2009
#4
Kan vara kopplingen som sett sina bästa dagar


www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
#5
kanske bra sätt att skaffa sig erfarenhet inom BMW, man lär sig av misstag! wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 798 Inlägg
3 mars 2009
#6
du har nog inte gasat tillräckligt bara ska va rejält me varv innan man släpper upp kopplingen. Sen får man ju justera me bromsen vartefter. De går o börna me farsans gamla 518 o brorsans 520 så nog fan ska din orka de

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Med lem
164 Inlägg
3 mars 2009
#7
Jomppa skrev:
Har skaffat mig en 520i -88, vet att det inte e den piggaste bilen på jorden..MEN....

Den e sjukt slö, försökte göra en lite burnout med den och han spinner till 2 sekunder för o sedan tappa orken o dö..

Ska det vara så på denna modell eller har jag nått fel ?


Hjälp tack då ja inte e kunnig på bmw.

Jag har en 89:a och ja dom är slöa . en 2L sexa i 1600kg bil är inte mycket att hurra för .  Tror att det är hela 120hk , men den är driftsäker och tar dig från punkt A till punkt B på ett säkert sätt.

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

624 Inlägg
3 mars 2009
#8
mer gas,varva mer innan du dumpar kopplingen så ska du se att det funkar!kan gamla 740´s så kan du!?
men det är ju ganska onödigt,sååå himla roligt är det väl inte?sliter bara.sad

skvätt ut lite olja innan, under däcken så går det bättre utan att det sliter ngt=)

who´s the man?

12 086 Inlägg
3 mars 2009
#9
Aningen tvivelaktigt tillvägagångssätt att mäta effekt tongue
Åk ut o rejsa med en 740, blir du frånåkt så är de något fel.

dARKiE
5 031 Inlägg
3 mars 2009
#10
Har själv haft en 520i -89 som vinterbil.

och den var som du beskriver väldigt, väldigt slöö... Orkade ingenting typ. Men det gick fint att drifta med den även på torrt, så känns som det är nåt fel på din bil eller föraren wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 353 Inlägg
3 mars 2009
#11
130 hästar på 1700 kg bil är slött tongue

men en liten börn på 1'an ska dom allt orka.

There's no replacement for displacement

2 656 Inlägg
5 mars 2009
#12
Batta skrev:
130 hästar på 1700 kg bil är slött tongue

men en liten börn på 1'an ska dom allt orka.

vet tine va du hittar den e34 som väger 1700 på nån våg wink min vägde 1500 på våg elr 1520 nått sånt :p

tips är lyssna så den går rent viparmarna har ju en förmåga att inte må så bra lätast kollat genom o lyfta ventilkåpan smile


66 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
#13
Jag blir lätt från åkt av en orginal 740 GL
inget tickande lr andra missljud i motorn finns.
ang. bunrout, fullvarv räcker inte till på torr asfalt om ja ska burna =0)


Tjänste Vikt: 1560
Motor:    M20-B20
KW:    95

mer ideer ?

"My Saab Is Fantastic"

Avstängd
512 Inlägg
9 april 2009
#14
Köp 740´in...och kopplingen är det inget fel på, som nån sa, då slirar det som fan, men inte där bak!

huh?
10 427 Inlägg
9 april 2009
#15
Testprestanda från http://www.einszweidrei.de/

BMW 520i Limousine E34 - 1988 (Serie)


Motorart     R 6
Hubraum     1990 ccm
Aufladung     Sauger/G-Kat
PS - UMin     129 PS (95 kW) - 6000/Min
Nm - UMin     164 Nm - 4300/Min
Motorlage/Antrieb     Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung     5/manuell
Test in ams Jahrbuch 1989
Gewicht     1468 kg
0 - 80 km/h     8,0/7,5 s
0 - 100 km/h     12,5/11,6 s
0 - 120 km/h     17,3/16,3 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     25,0/23,1 s
0 - 160 km/h     35,9/32,7 s
0 - 180 km/h     - s
0 - 200 km/h     - s
0 - 250 km/h     - s
400 m, stehender Start     18,2 s
1 km, stehender Start     33,4/32,6 s
Vmax     205/205 km/h


Vet inte riktigt vad dom menar med dubbla tider.
Kan ju kolla om bilen klarar 0-160 på ~32,7-35,9s.


66 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#16
160km/h.. kanske i nedförsbacke, medvind och hemlängtan..

nae, vettefasen va d e med min bil, slöare än en 740 gl från 87 e han iaf :S

fila halvmåne på kolvarna kanske ? tongue

"My Saab Is Fantastic"

739 Inlägg
20 april 2009
#17
äh du få ut o sota ur den redigt och inte mesköra wink haha sen kan de beror på vem som har haft den innan och hur han/hon har kört med den smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 april 2009
#18
kolla igenom bromsar så inga ligger imot nånstans



Sök