3877
Sök

Eftersnack/bilder: Karavan till Elmia 11/4 från karlstad. (via kristinehamn)

Med lem
1 127 Inlägg
8 mars 2009
Effektiv skrev:
jag är på om ja hinner få ihop åbäket big_smile

föresten , är det inte bättre att vara där tills det öppnar ?
jag och polarna åkte vid 7 förra året . då kom vi fram helt perfekt , och hade ändå haft en del små pauser på vägen ner smile

Det är nog bättre ja, lite senare på dagen lär det vara grymt mycket folk. Egentligen är ju Lördag sämsta dagen att åka ner. Alla är lediga osv.. Så åka lite tidigare är nog en bra idé, så slipper man leta parkering och stå i kö hur länge som helst för att ens komma in.

1 043 Inlägg
9 mars 2009
kommer det verkligen vara så mycket folk?

30 Inlägg
228 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Tjennare

Karavan till Elmia 11/4-09

Samling på Biltemas parkering 06.40
Avfärd till Elmia 07.00

Är det någon som vill ta täten så skriv det!

sen kanske ta någon piss/fika/foto paus nånstans

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56089/589657_qfwbx5.jpg

MvH / Jocke Ambjörnsson

82 Inlägg
9 mars 2009
Åkte karavan från årjäng förr förra året tror jag det va.. då tog det nog en 6 timmar ner iaf..  Tänk på alla som dricker om det nu finns några såna, alla är väl nykterister, de vill pissa ofta. tongue

35 Inlägg
9 mars 2009
Jag är på! ej täten dock.

Keep it running =)

228 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
ja kommer ta en massa kort så kommer köra förbi ibland mm,,, så nån som skulle vilja ta täten? nån som kan vägen tongue

Med lem
1 127 Inlägg
10 mars 2009
Är väl fördell om nån som hittar köra först. big_smile

Jag kör gps ner men vet inte om jag vågar lite på den fullt ut, annars gör det inget att köra först..
Senast redigerat av H3dlund (10 mars 2009)

228 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
hehe men om gpsen visar fel kanske vi får ett litet äventyr big_smile haha

3 Inlägg
10 mars 2009
Jag funderar på att åka med.
som de ser ut nu så åker jag själv.. finns plats får någon stackare smile
och vägen löser sig i regel.. de är de mista problemet..

653 Inlägg
10 mars 2009
Ifall jag hade GPS så är det inga problem med att ta täten tongue

406 Inlägg
10 mars 2009
Men snälla nån.. Hur svårt kan det vara att ta sig ner till Jönköping? Inte hört talas om typ vanliga kartor, kolla på hitta.se eller använda sig av en Gps ifall man nu har en?
Är typ 3 vägbyten under hela resan ner på 24mil, så det är inte direkt jätteavancerat! smile

Hade vart kul att joina men jag och några till drar ner redan torsdakväll eller fredamorgon.. Karavan hem på lördagsnatten lär bli däremot.. Brukar vara riktigt nice! smile
Senast redigerat av Karlie (10 mars 2009)

76 Inlägg
10 mars 2009
H3dlund skrev:
Effektiv skrev:
jag är på om ja hinner få ihop åbäket big_smile

föresten , är det inte bättre att vara där tills det öppnar ?
jag och polarna åkte vid 7 förra året . då kom vi fram helt perfekt , och hade ändå haft en del små pauser på vägen ner smile

Det är nog bättre ja, lite senare på dagen lär det vara grymt mycket folk. Egentligen är ju Lördag sämsta dagen att åka ner. Alla är lediga osv.. Så åka lite tidigare är nog en bra idé, så slipper man leta parkering och stå i kö hur länge som helst för att ens komma in.

ska man välja en dag med lite folk är nog söndag eller måndag bästa alternativ
ang ditt sätt att tänka på tidsmässigt så tänker 90% av alla besökarna som du gör.. ´Kom dit vid 1300 tiden förra året på lördan då var det bara att "knalla" in...

228 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Karlie skrev:
Men snälla nån.. Hur svårt kan det vara att ta sig ner till Jönköping? Inte hört talas om typ vanliga kartor, kolla på hitta.se eller använda sig av en Gps ifall man nu har en?
Är typ 3 vägbyten under hela resan ner på 24mil, så det är inte direkt jätteavancerat! smile

Hade vart kul att joina men jag och några till drar ner redan torsdakväll eller fredamorgon.. Karavan hem på lördagsnatten lär bli däremot.. Brukar vara riktigt nice! smile

är vell inne i jönköping som rä stora problemet XD men lär vell va rätt gött me skyltar där endå så?

brukar de vara mkt drag på kvällen där nere eller? tongue

35 Inlägg
10 mars 2009
När du väl kommer in i jönköping så står det Elmia på skyltar lite överallt. Annars äre bara att köra mot kinarpsarena(HV71), ligger precis bredvid.
Hört mycket om tider osv, är det biltema 06.40 som är spikat nu?
Senast redigerat av Stenberg69 (10 mars 2009)

Keep it running =)

406 Inlägg
10 mars 2009
Ambjornssonn skrev:
brukar de vara mkt drag på kvällen där nere eller? tongue

Jaja, för fasen! A6 (Uppe vid Ikea) på lördakvällen är givet.. Då äre mycket röj! Sen brukar de ju bli en massa streetrace på lite olika rakor runt om i närområdena på natten sen med smile
Fredagar brukar vara den bästa dagen för att gå ut på krogen och festa, och lördagen brukar vara perfekt för att ut o sladda! smile

228 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Stenberg69 skrev:
När du väl kommer in i jönköping så står det Elmia på skyltar lite överallt. Annars äre bara att köra mot kinarpsarena(HV71), ligger precis bredvid.
Hört mycket om tider osv, är det biltema 06.40 som är spikat nu?

för den här karavanen äre vell de som är spikat iaf

1 043 Inlägg
10 mars 2009
jag är rätt kluven jag.. Lördag då stannar man väl och kollar på all lek på kvällen.. fredag njuter av lite mer utrymme inne på mässan.. frågan är ju om man ska åka dit över fredagen istället.. leka kan man ju göra när man köpt sig en redig bil istället..

1 002 Inlägg
10 mars 2009
axza skrev:
jag är rätt kluven jag.. Lördag då stannar man väl och kollar på all lek på kvällen.. fredag njuter av lite mer utrymme inne på mässan.. frågan är ju om man ska åka dit över fredagen istället.. leka kan man ju göra när man köpt sig en redig bil istället..

Drar du fredag kan ja köre lille audin din tongue

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

46 Inlägg
13 mars 2009
hej hej jag hakar nog på svänger vgen förbi åker ju från arvika så är kul med mer folk smile

Sök