Hej jag har ett Problem med min Volvo 945 turbo+.
Det hela började med att de började lukta konstigt i bilen när jag var ute och körde, sen upptäckte jag att de kom in rök genom fläktarna och att alla rutor blev väldigt a (Flörtiga).
Öppnade motorhuven å såg att vattnet var borta i expantions tanken å såg att det hade runnit runt slangen å ner till den balken till höger om downpipen om ni förstår va jag menar. Plockade bort tanken och hittade en spricka i den.
Dagen efter åkte jag in till jb skroten å köpte en ny, kom hem satte dit den nya fyllde på glykol och vatten
startade bilen å gasade lite lätt från motorrummet.
Vattnet verkade stanna kvar nu så jag tog en sväng å märkte hur de började ryka igen inuti bilen, stannade gick ut och kollade då va vattnen borta igen men nu hittade jag ingen läcka, så jag trodde nu vattnen hade gått in i motorn, körde försiktigt hem bilen å kände hur konstigt den gick, kändes som om den gick på 3cylindrar nu.
Så nu har jag ställt in bilen i garaget och tömde ur oljan, men inte ett tecken på vatten.
Har inte en aning om va de kan vara nu, min teori första gången den började rycka va att vattnen som läckte blev ångor å kom in i bilen och de va glykolen som gjorde ruterna flörtiga.
Skulle vara tacksam om nån hade en aning om va det kan vara.
Tack på förhand // Markus.