3275
Sök

740 vill inte starta!

121 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
Bil: Volvo 740
Årsmodell: 1988

Problem:
Tjenare var ute och körde en sväng med volvon igår... då den funkade helt ok! ...Men idag så vägrar bilen starta! Motorn går men startar inte ... Den laddar och bra batteri... Dock så kommer det rök från luftfiltret! antar att det har något med  luftmätaren under näbben som krånglar? :S ... det ända jag fixat är en varvräknare från biltema... funkade bra 1 dag.. nu vill bilen inte starta ? JAG HAR BENSIN smile

Några ideer på vart jag ska felsöka? eller vad detta kan bero på???  har öppet filter.. har haft det ett bra tag då det funkade ok

Säg till om jag missat något!

MVH

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 mars 2009
#2
Först å främst så skulle den här tråden ha legat under felsökning.

Men en bra sak att veta är om du har gnista också? Och isf, baktänder motorn?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

121 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#3
patrikhornfeldt skrev:
Först å främst så skulle den här tråden ha legat under felsökning.

Men en bra sak att veta är om du har gnista också? Och isf, baktänder motorn?

ah ok .. sorry la in i fel forum tongue aja .. men vad menar du med baktänder tongue? wink

551 Inlägg
5 mars 2009
#4
säker på att du har skruvat tillbaka allt ordentligt till spolen? för du satte väl signalen där? kolla så de ser ok ut. kan bero på att du har dålig kontakt och medför dålig gnista?

You can't B serious, oh K

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 mars 2009
#5
Dustguy91 skrev:
ah ok .. sorry la in i fel forum tongue aja .. men vad menar du med baktänder tongue? wink

Ingen fara för mej, de är bara de att de kan låsa tråden för dej om du lägger dem fel. smile
Då den baktänder så smäller de endera genom insugsröret eller avgassystemet.

Men de viktiga är ifall du har gnista på stiften eller inte, för om du inte har det så ska du nog ta och kolla så att du satte allting riktigt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

121 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#6
patrikhornfeldt skrev:
Dustguy91 skrev:
ah ok .. sorry la in i fel forum tongue aja .. men vad menar du med baktänder tongue? wink

Ingen fara för mej, de är bara de att de kan låsa tråden för dej om du lägger dem fel. smile
Då den baktänder så smäller de endera genom insugsröret eller avgassystemet.

Men de viktiga är ifall du har gnista på stiften eller inte, för om du inte har det så ska du nog ta och kolla så att du satte allting riktigt.

JAPP precis den baktänder vad kan det bero på hur kan man fixa detta? yikes

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 mars 2009
#7
Det betyder att du har gnista. Vred du något på fördelaren när du kopplade in mätaren?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 mars 2009
#8
En sak till jag funderade på är ifall du måste behandla ditt filter med olja?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Tottis_vbg
5 mars 2009
#9
kolla kamremmen. rycker den baklänges så kan den ha hoppat. sen e det rättså käsligt med öppet filter eftersom många släpper igenom mycket skit som tar död på LMM..

121 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#10
Tottis_vbg skrev:
kolla kamremmen. rycker den baklänges så kan den ha hoppat. sen e det rättså käsligt med öppet filter eftersom många släpper igenom mycket skit som tar död på LMM..

Hmm .. det ända jag har gjort är att jag bryggkopplade alla + sladdar från mätarn jag köpt från biltema till original varvräknar sladden på instrumentet  .. mätarn funkar men bilen startar ej! kan det ha något med saken att göra tongue?
Senast redigerat av Dustguy91 (5 mars 2009)


Sök