Problem: Tjenare var ute och körde en sväng med volvon igår... då den funkade helt ok! ...Men idag så vägrar bilen starta! Motorn går men startar inte ... Den laddar och bra batteri... Dock så kommer det rök från luftfiltret! antar att det har något med luftmätaren under näbben som krånglar? :S ... det ända jag fixat är en varvräknare från biltema... funkade bra 1 dag.. nu vill bilen inte starta ? JAG HAR BENSIN
Några ideer på vart jag ska felsöka? eller vad detta kan bero på??? har öppet filter.. har haft det ett bra tag då det funkade ok
säker på att du har skruvat tillbaka allt ordentligt till spolen? för du satte väl signalen där? kolla så de ser ok ut. kan bero på att du har dålig kontakt och medför dålig gnista?
ah ok .. sorry la in i fel forum aja .. men vad menar du med baktänder ?
Ingen fara för mej, de är bara de att de kan låsa tråden för dej om du lägger dem fel. Då den baktänder så smäller de endera genom insugsröret eller avgassystemet.
Men de viktiga är ifall du har gnista på stiften eller inte, för om du inte har det så ska du nog ta och kolla så att du satte allting riktigt.
ah ok .. sorry la in i fel forum aja .. men vad menar du med baktänder ?
Ingen fara för mej, de är bara de att de kan låsa tråden för dej om du lägger dem fel. Då den baktänder så smäller de endera genom insugsröret eller avgassystemet.
Men de viktiga är ifall du har gnista på stiften eller inte, för om du inte har det så ska du nog ta och kolla så att du satte allting riktigt.
JAPP precis den baktänder vad kan det bero på hur kan man fixa detta?
kolla kamremmen. rycker den baklänges så kan den ha hoppat. sen e det rättså käsligt med öppet filter eftersom många släpper igenom mycket skit som tar död på LMM..
kolla kamremmen. rycker den baklänges så kan den ha hoppat. sen e det rättså käsligt med öppet filter eftersom många släpper igenom mycket skit som tar död på LMM..
Hmm .. det ända jag har gjort är att jag bryggkopplade alla + sladdar från mätarn jag köpt från biltema till original varvräknar sladden på instrumentet .. mätarn funkar men bilen startar ej! kan det ha något med saken att göra ?