2668
Sök

S40 T4 -98 19000 mil e de något man vågar gå å köpa?

1 028 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan tänkte kolla mer er på garaget som kör eller har haft s40 t4 "98"

E de en pålitlig bil?

Denna e som sagt aldrig pågakörd heller som jag har varit å kollat på men undrar om de e något man ska vara uppmarksam på innan man köper dessa bilarna?

Kom gärna men för och nackdelar om dessa bilar

Mvh jimmy

Har inget å skriva ännu

528 Inlägg
7 mars 2009
#2
Om du är ute efter att i senare led trimma den så har vi ju husguden på S40 vid namn Torpis här på garaget. Hör med honom.  Annat folk får fylla i med erfarenhet från den modellen. Jag hade S40N tidigare och tyckte bagageutrymmet var för litet, men att bilen i övrigt stod sig väl. Men då var det nästan ny bil med lite mil på mätaren. Om man säger så,  din bil behöver ju inte tänka på att pensionsspara; det sista orangea kuvertet har nog redan kommit.   

Jag som inte vet så mycket om det, jag hade varit orolig för turbon med så många mil för de håller inte hur länge som helst.  Bussningar och dylikt är ju garanterat slitna men det är de ju på alla äldre bilar och inget man byter såvida man inte är dum eller ska tävla på något sätt.
Senast redigerat av Rensvinf (7 mars 2009)

P.S.P
9 Inlägg
8 mars 2009
#3
Dom rostar som as! kolla om det har börjat att komma rost i dörrkanter och skärmar och på andra dolda ställen! har det inte hunnit "Bryta ut" så håll stenhård koll vartefter du tiden går!
Kolla även bussningar, dom har ju gått i 11 år och 19000 mil.

Vet att det är svårt att köpa bil! lycka till!

P.S.P Rock ´N Roll

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 mars 2009
#4
Dom rostar bra sad tex skärmkamter,tanklocket,bromsrör/bränslerör...
har haft lite strul med div elfel,soppapump... mycke vägljud tyvärr


Dom är snygga,drar lite soppa om man kan köra, mycke bil för pengarna...
bra motor å drivlina...rätt "sportig" för å vara volvo tongue


678 Inlägg
8 mars 2009
#5
Skulle välja s40.
850/855 har problem med packbox osv!
Volvo är dom bästa bilarna i mina ögon iaf jag äger en V40 t4 -98 Är TOK nöjd med den negativa är ju rosten!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2009
#7
Den effekten och FWD är ingen höjdare, sen har x40 modellen haft en del kvalitetsproblem. Men det är definitivt ingen dålig bil och har du hittat ett fint ex du tycker om så köp den!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 028 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#8
joo men de med p box problem e sånt man fixar har nämligen bytt massor av sånna.  ska ju i så fall byta bort min 855a mot t4an men vet ju inte om de e ett vettigt byte?

S40in e väl värd mer? elelr vad hadi ni gjort?

Rosten börjar ju komma på bak å framskärmarna de e  ju de som e nackdelen men som sagt inge n ny bil..

Har inget å skriva ännu

678 Inlägg
8 mars 2009
#9
Alla bilar rostar ngn gång!

205 Inlägg
8 mars 2009
#10
Det säger sig ju själv? Den är uppe i snart 20 000 mil. Då börjar man få byta lite prylar.

Så jag skulle nog titta på priset en gång till. Och sedan kolla på bilen ännu en gång.
Provkör så märker du om den är kass eller om det funkar. Sen prutar man och kör därifrån.

*BECE**
334 Inlägg
8 mars 2009
#11
En volvofemma är väl att föredra framför en volvofyra?smile


1 028 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#12
var köper man chip till dessa t4orna?

Har inget å skriva ännu

86 Inlägg
8 mars 2009
#13
www.atechmotor.com är bra skit:D

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 mars 2009
#14
Nicasil skrev:
www.atechmotor.com är bra skit:D
ja man ska passa sig för dom också...är en lurendrejeri firma


517 Inlägg
9 mars 2009
#15
Xuri skrev:
Nicasil skrev:
www.atechmotor.com är bra skit:D
ja man ska passa sig för dom också...är en lurendrejeri firma
Utveckla..? smile


678 Inlägg
9 mars 2009
#17
jag tror inte precis att autotech är en lurendrej firma!

182 Inlägg
9 mars 2009
#18
Rquired skrev:
Den effekten och FWD är ingen höjdare, sen har x40 modellen haft en del kvalitetsproblem. Men det är definitivt ingen dålig bil och har du hittat ett fint ex du tycker om så köp den!
200 hästar är väl inget att oroa sig över?

1 028 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#19
vill ju ha lite mer sting i maskinen. vra ställe att köpa avgas på ?

Även var man hittar usa blinkers`?

Har inget å skriva ännu

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 mars 2009
#20
sand3rs skrev:
Rquired skrev:
Den effekten och FWD är ingen höjdare, sen har x40 modellen haft en del kvalitetsproblem. Men det är definitivt ingen dålig bil och har du hittat ett fint ex du tycker om så köp den!
200 hästar är väl inget att oroa sig över?
Jag tycker i alla fall väldigt illa om när framhjulen lever runt som de gör på en Fwd. Det ger en känsla av instabilitet, till skillnad från Bmwn där det inte finns något behov av att hålla i ratten ens under hård acc.
Men visst, TS är kanske den typen av person som inte bryr sig eller till och med gillar fenomenet eftersom det känns som om bilen är jättestark.

Men inget ont om x40, det är en bra bil. Tycker det bara var en egenskap värd att nämna smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök