3476
Sök

Går det fusk jorda extra batteri mot kaross i bagaget?

Avstängd
135 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
hjälper polarn med riktigt lågprisbygge av lite ljud

Han ska ha ett till batteri bak, har dragit åt han nu 50mm från batteriet och avsäkrat plus
kabel i båda änder.
Måste jag nu dra extra för jord 50mm = köpa dyrt 5meter till och dra från batteriet fram som pluskabeln ?
Kan man inte bara använda det som blev över ca 90cm 50mm och jorda i karossen batteriet bak? borde funka?

118 Inlägg
7 mars 2009
ja det är nog bättre än å dra en kabel till... det är väl lika mycket jord i karossen som i batteriet väl

21 761 Inlägg
7 mars 2009
Ja, det går mycket bra att använda den där 90 cm kabeln till att jorda det bakre batteriet i karossen. Man behöver inte dra en jordkabel ända fram till batteriet i motorrummet. Som vanligt gäller ju förstås att välja en kraftig och plåtren yta att fästa jordlkabeln i. smile

Avstängd
135 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, det går mycket bra att använda den där 90 cm kabeln till att jorda det bakre batteriet i karossen. Man behöver inte dra en jordkabel ända fram till batteriet i motorrummet. Som vanligt gäller ju förstås att välja en kraftig och plåtren yta att fästa jordlkabeln i. smile

Tack nu blev man glad smile  Vart orolig att jag måste köpa mer kabel och dra igen genom bilen .Tack för supersnabbt bra svar

1 741 Inlägg
7 mars 2009
Men jag skulle ju inte säga att det är godkänt att köra samma färg på kablarna till bägge polerna tongue Men klart det funkar!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 mars 2009
tecman skrev:
Men jag skulle ju inte säga att det är godkänt att köra samma färg på kablarna till bägge polerna tongue Men klart det funkar!

Så länge de är markerade i ändarna för rätt anslutning så spelar färgen på höljet ingen roll wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
8 mars 2009
Jag körde med samma färg på kablarna i min 855 och på min fråga vid bedömning om installation fick jag till svar, att det var upp till mig att hålla kolla på plus o minus själv....o de va 2008.....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

Elektriker
109 Inlägg
8 mars 2009
Batterikabelskorna är olika stora så det går inte att förväxla dom.

TIG-svetsare
226 Inlägg
8 mars 2009
tecman skrev:

Haha!  vadå godkänt ? xD

Drive it like you stole it ;)

16 197 Inlägg
8 mars 2009
tecman skrev:

godkänt för vad??   i våran chevelle vi hade förut så va ALLA kablar silver.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök