Läs körkortsboken minst 2-3 gånger. Träna på testfrågor så du kommer in i systemet att svara på deras frågor. Kan rekommendera Trafikskolan Teo. Försök lära dig nästan alla vägmärken.
På uppkörningen kan du få 3 "svåra" saker att göra, backa runt hörn, starta i backe och fickparkera. Störst chans är väl att du får backa runt hörn men man vet aldrig. Sedan får du förmodligen köra lite i stan vid övergångsställen, högerregeln och upp på motorvägen för att följa lite skyltar och kanske köra någon landsväg tillbaka in mot staden igen. Tänk på att uppsikt är nästan 50% av hela uppkörningen.
För att inte vara nervös under uppkörningen så prata mycket med läraren, om det uppkommer någon konstig situation så förklara gärna varför du gjorde som du gjorde. Någon Eko-driving behövde jag själv inte använda mig av, utan jag körde allmänt lungt bara. Kör du allmänt bra och lungt hela tiden så behöver du inte bli kuggad om du missar en högerregel t ex. Men känns du väldigt stirrig och osäker så letar dem bara efter saker att kugga dig på.
Lycka till!
/ ///______]
.) . /(_)
/__/