Nu har det äntligen börjat hända lite med lillbuggyn!, de flesta grundläggande detaljerna är spikade nu!
I mellandagarna och innan jul har jag börjat handla delar på allvar, på denna bilden: Lite mätare, en ratt från kusinens supersjua, lite svetsböjar till bågen från rinkaby rör, även raka rör finns i verkstan.
Framvagnen blir en rekreation av en kulbultframvagn med leder från biltema, dock ska den bara vippa inte fjädra med torsionsstavar.
Turbo, från någon liten opel, lite för stor i skala men det blir bra ändå! Tack till Brorsan och GIK
Ny 2,4Ghz radio med failsafe, hade väl egentligen tänkt mig en rattradio men denna är ju mer användbar i framtiden och har givetvis fler kanaler
Servo: Futaba S3306MG som ska moddas, efter servot ska det sitta en snäckväxel med 3,67:1 i utväxling, potentiometern behöver således flyttas över till seksidan av växeln, visserligen blir det lite långsammare rörelse men det räcker nog till. Uppskattningsvis så får jag ca 15kg kraft i styrarmarna med en hävarm på 5cm
Drivpaketet:
En 200kv borstlös motor som kan ge i runda slängar 3kW, men till en början när jag kör den på 12v så ger den typ 5-600W
Jag ska fixa till en fläns och lite pill till växeln sen ska HAB hjälpa mig att prova fram ett lämpligt reglage. Utväxling i växeln blir 9.5:1 och detta ger en teoretisk toppfart på ca 15km/h. ihop med växeln ska jag även bygga en diff. Bak blir det troligen ingen fjädring men jag tror att jag ska satsa på ett par leder så att jag han få lite stuk på bakhjulen istället för en helt stel axel.
För att driva bilen ska jag testa att köra på två 7,2Ah batterier från biltema som jag redan har, funkar inte det så går det att skohorna in ett 44Ah bilbatteri men då måste jag kapa i karossen rätt mycket
Framhjul från Jula, 13x5-6"
Bakhjul från verktygsboden, 15x6-6"
Helheten:
//Rydh