4389
Sök

Vad säger besiktningen om svetsdiff?

187 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#1
Ja som rubriken säger, kan man få nedslag eller något om man har svetsdiff?


1 758 Inlägg
9 mars 2009
#2
Jupp. Det är aja-baja.
Sen kan man ju ha "tur" och klara sig ändå, men enligt reglerna är det inte godkänt.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 mars 2009
#3
Titta lite på det, du hitta säker lite svar. cool
http://www.google.se/search?sourceid=na … etsdiff%3F

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

4 682 Inlägg
9 mars 2009
#4
säg att du har spool diff ( e ju egentligen samma sak).

Med lem
1 127 Inlägg
9 mars 2009
#5
Moparboy440 skrev:
säg att du har spool diff ( e ju egentligen samma sak).

Men lär ju inte heller vara tillåtet isåfall.

Spole skulle inte jag använda till något annat än dragracing iaf, beter sig ju lika illa som svetsdiff på gata..


4 682 Inlägg
9 mars 2009
#6
H3dlund skrev:
Moparboy440 skrev:
säg att du har spool diff ( e ju egentligen samma sak).

Men lär ju inte heller vara tillåtet isåfall.

Spole skulle inte jag använda till något annat än dragracing iaf, beter sig ju lika illa som svetsdiff på gata..

vet inte hur ni har de i sverige men i finland går de att besikta med svetsdiff om du säger att du har spool, men de e som sagt i finland smile.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
9 mars 2009
#7
Säg att du har en hårt spänd lamelldiff, då slutar dem att klaga även om dem inte tror dig för dem kan inte bevisa motsatsen.

/Påsen

PÅSEN RACING

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
9 mars 2009
#8
Risken är stor att dom inte märker det ens. Min gick igenom utan en enda kommentar.

Om dom nu mot förväntan märker nått är det bara att säga som påsen sa, för dom lär knappast öppna och kolla.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
9 mars 2009
#9
Eller så blir det som för polaren:
Han fick en 2:a på ojämn bromsverkan bak trots AGA-diff.
Seg som han är tongue så sa han inget på plats utan ringde dit dagen efter och frågade hur han kunde få den 2:an då han kör med AGA-diff.
Som svar från besiktningsmannen han pratade med så fick han: "Vi misstänkte det, kom hit så fixar vi det" han körde dit och sen så loggade besiktningsmannen in på sin dator, raderade 2:an och skrev ut ett nytt papper där det inte stod någon om det sen tongue
Förvirrade besiktningsmän i Ljungby big_smile

/Påsen
Senast redigerat av påsen (9 mars 2009)

PÅSEN RACING

14 Inlägg
11 mars 2009
#10
har bes med aga diff, det ska inte vara några problem, har frågat på bes hemma så

men vad är det dom kan klaga på?

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
11 mars 2009
#11
stenemo skrev:
har bes med aga diff, det ska inte vara några problem, har frågat på bes hemma så

men vad är det dom kan klaga på?

Dem kan klaga på att dem inte kan kolla bromsarna bak, dem kan inte se om dem tar ojämnt då man med svetsdiffat har exakt samma bromsvärde på båda sidorna vilket det aldrig brukar vara annars tongue wink

/Påsen

PÅSEN RACING

1 854 Inlägg
11 mars 2009
#12
samma här hade en 245a med aga diff den gick igenom smile

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
11 mars 2009
#13
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

PÅSEN RACING

Weber frälst!
223 Inlägg
11 mars 2009
#14
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

Blir ju samma sak där fast fram, ett helvete o köra med fwd svetsdiff iallaf så rekommenderas inte

865 Inlägg
11 mars 2009
#15
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

varför rekomenderar du inte det då?smile


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
11 mars 2009
#16
og900turbo skrev:
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

vf inte ? tongue lådan är redan aga diffad inte mkt jag kan göra åt hmm

no_fake skrev:
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

varför rekomenderar du inte det då?smile

Okej, tänkte mest på att det sliter som fan på drivknutar, diff och låda när man kör med det på FWD plus att det är lite halvjobbigt att köra med, enligt mig iallafall tongue

Föressten, vad är det för dåre som har AGA-diffat en kokillåda? tongue

/Påsen
Senast redigerat av påsen (11 mars 2009)

PÅSEN RACING

Licens Svetsare
219 Inlägg
11 mars 2009
#17
ja körde igenom me svetsdiff utan att de sa något smile


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
11 mars 2009
#18
_Rydberg skrev:
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

Blir ju samma sak där fast fram, ett helvete o köra med fwd svetsdiff iallaf så rekommenderas inte

Nja, vet inte om bilprovningen kanske får för sig att det blir mer av en trafikfara när det är AGA-diffat fram på en FWD.
Men jag vet faktiskt inte.

/Påsen

PÅSEN RACING

865 Inlägg
11 mars 2009
#19
påsen skrev:
og900turbo skrev:
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

vf inte ? tongue lådan är redan aga diffad inte mkt jag kan göra åt hmm

no_fake skrev:
påsen skrev:

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

varför rekomenderar du inte det då?smile

Okej, tänkte mest på att det sliter som fan på drivknutar, diff och låda när man kör med det på FWD plus att det är lite halvjobbigt att köra med, enligt mig iallafall tongue

Föressten, vad är det för dåre som har AGA-diffat en kokillåda? tongue

/Påsen

haha håller med dig:D fast om man söker så nog hittar man säkert nån som aga diffat sin finns ju vad som helst för dårar nu för tiden....

Vet nån varför det heter aga diff??? för i verkstäder säger man aldrig aga om nått som e svetsat...


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
11 mars 2009
#20
no_fake skrev:
påsen skrev:
og900turbo skrev:
påsen skrev:
og900turbo skrev:
vad säger dem om man har aga diff på en framhjulsfriven bil ? Mvh!

Ingen aning men det är inget jag rekomenderar att köra med tongue

/Påsen

vf inte ? tongue lådan är redan aga diffad inte mkt jag kan göra åt hmm

no_fake skrev:

varför rekomenderar du inte det då?smile

Okej, tänkte mest på att det sliter som fan på drivknutar, diff och låda när man kör med det på FWD plus att det är lite halvjobbigt att köra med, enligt mig iallafall tongue

Föressten, vad är det för dåre som har AGA-diffat en kokillåda? tongue

/Påsen

haha håller med dig:D fast om man söker så nog hittar man säkert nån som aga diffat sin finns ju vad som helst för dårar nu för tiden....

Vet nån varför det heter aga diff??? för i verkstäder säger man aldrig aga om nått som e svetsat...

AGA-diff är ett gammalt smeknamn på det, kallas även ibland ESAB-diff tongue

/Påsen

PÅSEN RACING


Sök