3226
Sök

audi eller bmwmotor i 240

36 Inlägg
27 mars 2006
varför inte ta en volvo motor istället? blir ju lite lättare.

346 Inlägg
27 mars 2006
ta en Scania V8:a på 580 hk smile lite ombyggnad kanske och lite tung i fejset lär den ju bli  big_smile

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Avstängd
1 Inlägg
27 mars 2006
Du lär få skapliga problem med att få bilen godkänd i Svensk bilprovning med annan motor än Volvo.. du måste fixa bromsintyg, avgasintyg mm mm, de är väll bättre att trimma orginalmotorn villket kommer att bli billigare än att köpa in en Audi eller BMW motor + trimma den...

Vart jag mig än i världen vänder, efter mig blir två svarta ränder.

342 Inlägg
27 mars 2006
BMW M5 motor med bytt toppackning och lite avtagna kolvar.. turbo på det.. nåt sjyst styrsystem.. sen har du misslyckats om du inte kommer över 500 hk.. wink

så om det vore mitt val och jag skulle välja mellan en audi 5'a å en M5 6'a så vore valet solklart BMW för min del!
Senast redigerat av fr3drik (27 mars 2006)

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
27 mars 2006
mindclip skrev:
BMW finns vist i turbo som orginal..... check your fact´s dude...

Vilken modell då, har turbo original?
Jag har bara hört om bmw-motorer avsedda för att ha turbo tongue

3 Inlägg
27 mars 2006
Bmw 745 E23 hade turbomotor 3,5 liters turbomotor på 252 hk

1 231 Inlägg
27 mars 2006
Sen har dom väl kanske gjort någon dieselturbo? Inte säker

Men det kanske inte räknas iaf wink

Mitt projekt: Evo III

50 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
till dig Sorken! En Volvo 240 quattro vore fränt! Har ännu inte sett nån sån! Vet du om det finns

657 Inlägg
27 mars 2006
fr3drik skrev:
BMW M5 motor med bytt toppackning och lite avtagna kolvar.. turbo på det.. nåt sjyst styrsystem.. sen har du misslyckats om du inte kommer över 500 hk.. wink

så om det vore mitt val och jag skulle välja mellan en audi 5'a å en M5 6'a så vore valet solklart BMW för min del!

Jojo, sant att en M5:motor är bra mkt trevligare men den är ju så satans dyr i inköp så det är ju helt beroende på vad man tänkt slänga ut i pengaväg... Fast iofs har pojken sånna här planer så kanske det får kosta lite smile  Så man kan väll summera det hela med att vill du bygga svinfränt men gördyrt så satsa på en M5-motor vill du "bara" bygga fränt å inte fullt lika dyrt så satsa på en audi eller volvo 5:a... Sen så går det ju iofs att få en 5:a att kosta skjortan oxå big_smile

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Skåning
739 Inlägg
27 mars 2006
Vad är det för fel på en volvomotor? En T-5:a-motor
med preppad powergilde duger nog fan.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

736 Inlägg
27 mars 2006
calibra_nox skrev:
mindclip skrev:

Tja BMW 2002 turbo hade det. Roligt nog brukar man säga att BMW var första biltillverkaren med Turbo i en standardproducerad bil (bensin) 1975 tror jag. Strax efterföljt av Saab 1978. En av dessa biltillverkare är fortfarande mycket kännd för turbomotorer... gissa vilken tongue.

Volvo kom med turbo 1979 tror jag.

657 Inlägg
27 mars 2006
Ibanezman skrev:
Vad är det för fel på en volvomotor? En T-5:a-motor
med preppad powergilde duger nog fan.

är inget fel att bygga på en sån heller men det är ju lite mer ovanligt med en motor av annat fabrikat så då blir det ju genast lite mer intressant att kika lite extra på

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

147 Inlägg
27 mars 2006
calibra_nox skrev:
mindclip skrev:

förts o främst 2000 serien... o sen hela B-serien om du vet vad de är ?!?!? alpina=?

Som sagt... läs först prata sen....

63 Inlägg
27 mars 2006
sant......nog vanligare att hitta turbo på en Alpina än på en vanlig BMW. Sen vet jag inte om man nu räknar Alpina som riktig BMW eftersom dom har slängt i turbo och sina märke här o där på bilen.
Men enligt mig så är det en riktig BMW när den har en rak sugis 6:a.

mvh Vlado

342 Inlägg
27 mars 2006
Alex_halvordsson skrev:
fr3drik skrev:

Jojo, sant att en M5:motor är bra mkt trevligare men den är ju så satans dyr i inköp så det är ju helt beroende på vad man tänkt slänga ut i pengaväg... Fast iofs har pojken sånna här planer så kanske det får kosta lite smile  Så man kan väll summera det hela med att vill du bygga svinfränt men gördyrt så satsa på en M5-motor vill du "bara" bygga fränt å inte fullt lika dyrt så satsa på en audi eller volvo 5:a... Sen så går det ju iofs att få en 5:a att kosta skjortan oxå big_smile

det har du rätt i!
så är ju BMW 6'an ganska lång också.. ett jävla as till motor helt enkelt!
men ack så ballt det skulle vara.. smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

904 Inlägg
28 mars 2006
så här är det ska du ha

200 hästar = BMW M20 billigast
300 hästar = audi 2.2 femma med chip
400 hästar = audi 2.2 femma med diverse prylar
500 hästar = BMW M20 annan topp packning och avsvarvade kolvar sen en hel del annat men det blir billigare än audin femma då det behövs andra stakar till den...

sen upp över det är bägge motorerna i prinsip lika dyra

De ska va gött å leva

251 Inlägg
28 mars 2006
nepp har inte sett nån 24 quattro änn men det ska finnas en som ha tagit allt från en v70awd å stoppat i en 240

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

50 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
ibanezman du tycker ja ska köra med volvo motor! de kanske är det enklaste men fasen va tråkigt! mycke roligare med nått annat under huven!

15 Inlägg
28 mars 2006
Klart du ska satsa på bmw's 6:a och konvertera! Får ur så grymt mycke ur bmw's motorer när dom turbokonverteras.

Det är farligt att ha rätt när staten är fel....

342 Inlägg
28 mars 2006
MrVain skrev:
BMW M20 annan topp packning och avsvarvade kolvar sen en hel del annat men det blir billigare än audin femma då det behövs andra stakar till den...

sen upp över det är bägge motorerna i prinsip lika dyra

varför just en M20? dom motorerna är ju rätt så jävla dåliga.. en M50 utan vanos kostar ju inga stora pengar och är betydligt trevligare isf.. och håller mkt bättre!

Sök