3554
Sök

Hur mycket ska en celica normalt dra i bränsleväg ?

7 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Undrar hur mycket en Toyota Celica årsmodell 90 normalt skall dra om man kör den "normalt"?
(150 hästkrafter) Upplever att min drar mycket mer än vad som är normalt så undrar om det finns någon som har en hum om vad som är normalt?
smile
Senast redigerat av FredrikaM (12 mars 2009)

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 mars 2009
FredrikaM skrev:
Undrar hur mycket en Toyota Celica årsmodell 90 normalt skall dra om man kör den "normalt"?
(150 hästkrafter) Upplever att min drar mycket mer än vad som är normalt så undrar om det finns någon som har en hum om vad som är normalt?
smile

Hur mycke drar den då.. ;-)

7 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Tankade den full igår, har åkt 25 mil och nu är halva tanken tom ?

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 mars 2009
FredrikaM skrev:

Hrmm..hur mycket rymmer tanken då..... ;-)

7 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
60 liter tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 mars 2009
FredrikaM skrev:
60 liter tongue

Nä de går inte att ha de så inte..blir för dyrt de...Kanske får släppa på högerfoten lite då.. ;-)

7 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
hahaha men vad fan, yikes jag köpte den igår, har inte haft någon tung högerdoja här inte, tagit det as lugnt eftersom jag inte vill gegga ner den wink haha

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 mars 2009
FredrikaM skrev:
hahaha men vad fan, yikes jag köpte den igår, har inte haft någon tung högerdoja här inte, tagit det as lugnt eftersom jag inte vill gegga ner den wink haha

Nåt e fel kan jag säga men vad kan jag inte säga... inte min grej..såna dära nissan...

7 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
haha okej , synd då. Förresten är det en toyota wink xD

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 mars 2009
FredrikaM skrev:

Du kan kanske börja med en service...Olja...filter...luftfilter...stift...å lite sånt.. ;-)

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2009
mrbuggy skrev:
FredrikaM skrev:

Du kan kanske börja med en service...Olja...filter...luftfilter...stift...å lite sånt.. ;-)

låter inte som en dum idé, sen vet ja att första dagarna man har en bil går de åt bensin på nåt sätt tongue tar ett tag o lära sej de rätta sättet o köra den tongue

Dog food lid. Backwards

7 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
jaop, får väl ta och göra det tongue
och se vad som händer & sker

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 mars 2009
Baserar du förbrukningen på tankmätaren? Jag rekommenderar att du nollar trippen när du tankar och räknar ut det på rätt sätt. En 20 år gammal tankmätare kan visa hur som helst.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Entreprenör
1 784 Inlägg
12 mars 2009
FredrikaM skrev:

Såg inte förrän nu att du förmodligen menar att du kört 25 mil på halv tank..Dvs. 30 liter..då e de ju ganska normalt ändå.. ;-) men som  caromania säger:  svårt att veta exakt genom att kolla på tankmätaren...
Senast redigerat av mrbuggy (12 mars 2009)

624 Inlägg
12 mars 2009
alla "normala" bilar skall dra under litern vid vanlig sansad körning.

med normala menar jag då inte- dodge viper, eller gmc/cheva stepside från 76....

who´s the man?

Trucker
2 710 Inlägg
12 mars 2009
Håller med Guwib..

och som alla andra skrivit, gör en genomgång av bilen. byt det mest tänkbara vanliga smile
Att du åkt 25mil på halvtank är väl ändå inte så mkt faktiskt. landsväg lr? vad höll du? vet att just dessa bilar har liksom en "spärr" där över det drar den lite mer wink 130km/h, har du hållit 150 i 10mil så är det ej konstigt att den dragit som den gjort.. har du varvat 6k mellan varje bromsljus i stan är det heller ej så konsigt..  du får helt enkelt "köpa" att det är en gammal bil..

Hur långt har den gått??

Fart missbrukare

Wallraff
319 Inlägg
12 mars 2009
guwib skrev:
alla "normala" bilar skall dra under litern vid vanlig sansad körning.

med normala menar jag då inte- dodge viper, eller gmc/cheva stepside från 76....

Volvo 740 är tillhör inte dom "normala" isåfall.. för dom är det svårt att få under litern på vintern:P Enbart långkörning går det, men inte annars.

Toyota ska väl va hyfsat känt för att va billiga att åka med:p

3 121 Inlägg
12 mars 2009
10cent på att den ska ligga under litern och att din tankmätare diffar lite, som tidigare sagts, nolla trippmätaren när du tankar fullt, nästa gång du tankar kolla hur många liter som går i och jämför med tripmätaren.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 mars 2009
FredrikaM skrev:

man behöver inte tycka att man har tung för att bilen ska tycka de är för mkt

som tex min bil drar runt 2-4 liter milen om man kör relativt hårt rör man knappt pedalen alls ligger han på litern

som tidigare folk sagt service ny olja stift kör lugnt så håller han nog sig runt litern

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
12 mars 2009
0,75-0,8milen ungefär ..
service, sen kika eft full tankning kör ca 100km tanka,,se hur mkt den dragit räkna ut de då smile

gasar man drar de mer enkel mattematik smile
Senast redigerat av pattilatti2 (12 mars 2009)

Sök