Undrar hur mycket en Toyota Celica årsmodell 90 normalt skall dra om man kör den "normalt"? (150 hästkrafter) Upplever att min drar mycket mer än vad som är normalt så undrar om det finns någon som har en hum om vad som är normalt?
Undrar hur mycket en Toyota Celica årsmodell 90 normalt skall dra om man kör den "normalt"? (150 hästkrafter) Upplever att min drar mycket mer än vad som är normalt så undrar om det finns någon som har en hum om vad som är normalt?
Baserar du förbrukningen på tankmätaren? Jag rekommenderar att du nollar trippen när du tankar och räknar ut det på rätt sätt. En 20 år gammal tankmätare kan visa hur som helst.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Tankade den full igår, har åkt 25 mil och nu är halva tanken tom ?
Såg inte förrän nu att du förmodligen menar att du kört 25 mil på halv tank..Dvs. 30 liter..då e de ju ganska normalt ändå.. ;-) men som caromania säger: svårt att veta exakt genom att kolla på tankmätaren...
och som alla andra skrivit, gör en genomgång av bilen. byt det mest tänkbara vanliga Att du åkt 25mil på halvtank är väl ändå inte så mkt faktiskt. landsväg lr? vad höll du? vet att just dessa bilar har liksom en "spärr" där över det drar den lite mer 130km/h, har du hållit 150 i 10mil så är det ej konstigt att den dragit som den gjort.. har du varvat 6k mellan varje bromsljus i stan är det heller ej så konsigt.. du får helt enkelt "köpa" att det är en gammal bil..
10cent på att den ska ligga under litern och att din tankmätare diffar lite, som tidigare sagts, nolla trippmätaren när du tankar fullt, nästa gång du tankar kolla hur många liter som går i och jämför med tripmätaren.