2972
Sök

Koppla slutsteg på lågnivå

6 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Hej, jag har köpt en Blaupunkt Hamburg MP57.

Till den köppte jag en kabelsats med lågnivåkabler som man kopplar in i den.

Dessa är för att koppla fram och bak... Detta fattar inte jag...

Innan när jag kopplat in slusteg har där varit en subwoofer-lågnivå-utgång som man kopplat direkt in i steget, nu vet jag inte om det är fram eller bak jag ska koppla till det...

Jag ska ha en baslåda inkopplad...

HILFE snälla!

//Dan

660 Inlägg
12 mars 2009
Nu vet jag inte riktigt vad du menar?

Har du köpt en ny stereo som bara har FRONT och REAR utgång bak och undrar vilken av dessa du ska köra till subben?

Jag tror inte det spelar någon roll vilken av dessa två du väljer i så fall då slutsteget "klipper" bort dom högre frekvenserna, sen kör du juh slutsteget i mono också hoppas jag så det spelar ingen roll att det också är vänster och höger på lågnivåkablarna

//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (12 mars 2009)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

6 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Jag köpte en lågnivåkabelsats som består av:
En plastkontakt jag trycker in i stereon. Denna går ut till 4st kontakter, och som jag har fattat det är det för fram och bak-högtalare...
Då tolkar jag det som att det är till för att koppla in ett slutsteg som man har till fram och bak-högtalarna i bilen.
Där finns en vanlig kabelutgång i den ena ISO-kontakten som där står SUBOUT, men den verkar inte vara inblandad här...

4 005 Inlägg
13 mars 2009
Om man bara har två RCA utgångar så brukar det vara front and rear/sub. Alltså bak ELLER subwoofer.

Se för fan till att koppla in jorden på slutsteget innan du kopplar in remotesladden på slutsteget, annars bränner du jordsäkringen som jag och många andra. neutral

Sök