12 mars 2009
Trådstartare
Jag undrar om jag ska välja att skaffa en av Comhems boxar (ska flytta till en comhem-lägenhet) eller köra med den i tv:n inbygda. Tv:n är en Sony KDL40V4000.
Det jag är orolig för med de enklare boxarna är att de kopplas med Scart, känns som att det blir en flaskhals för bildkvaliteten.
Och för att få en box med HDMI är det HD-box som gäller och då pratar vi ca 3000:- Vill man sen ha en med hårddisk också så är vi säkert runt 5000:- gissningsvis(!?)
Sen vill jag även kunna använda mitt hemmabioljud så optisk alternativt koax ljud utgång är också en spec jag vill ha på boxen.
Om jag väljer att köra tv:n's inbygda:
Blir bildkvalitet lika bra som med HDMI från box till tv:n då?
Blir ljudkvalitet lika bra om jag kör optisk ut från tv:n till förstärkaren som med optisk från box till förstärkare?-Det jag i så fall vinner med en box är att jag kan spela in. Men jag får nog ta mig en funderare på om det är värt dom tusenlapparna. Kanske finns en bättre lösning för att spela in tv!?!?!?
Vill bara få mina tankar bekrfäftade så jag inte tror jag vet hur det ligger till och det sen visar sig att jag är helt ute och cyklar
Tackar på förhand!
Sebastian
In hoc signo vinces