Samuelf skrev:
För att komma med ett pyttelite oseriöst inlägg:
Spärrknappen på parkeringsbromsen. Ingen använder den ju när de parkerar. Alla lägger i en växel. (Inte jag, jag har larm med fjärrstart, så jag använder faktiskt min parkeringsbroms som just parkeringsbroms men jag är ett undantag
) Alla är ju så rädda för att den plötsligt ska sitta fast nån dag. Så de som verkligen använder parkeringsbromsen gör det ju under färd och då vill man ju inte att den ska spärras i fullt åtdraget läge.
Så, hur många här använder parkeringsbromsen till typ 90% vid färd och ytterst sällan vid parkering?
Köp dig en nyare saab så ska du se att du också kommer lägga i backen varje gång du ställer bilen
Tror faktiskt att just 9000 är den enda modellen (från gammel 900 och upp) där man inte måste lägga i backen för att få ut nyckeln.
Den enda som har nyckeln på vad många kallar "rätt" ställe också för den delen, ibland saknar jag att sätta i nyckeln bak ratten men oftast trivs jag bra med att den sitter mellan stolarna.
Men iaf, OnT så tycker jag att tex ventilhattar med dioder i och spolarmunstycken med dioder i är något av det mest värdelösa som finns.
Men det som tar priset är varken fuskdump eller turbovissla utan fejkade skivbromsar!!!
Man skruvar alltså bara dit dom mellan trumbromsarna och fälgarna så *vipps* har du skivbromsar istället........
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P