2399
Sök

Onödigaste grejen till bilar!?

Filkörning?
852 Inlägg
14 mars 2009
Kan ni hålla er till topic nu, PLeaseeee! de va segt att läsa alla sega inlägg fram och tebaka mot Autocare...

on topic: Nått annat jääävligt onödigt är doftggranarna... dem e ju fula som stryk och ingen av dem får bilen att lukta särskillt gott ändå ju. värsta e ju den med "nybilsdoft" som tattare (läs: personer som inte bryr sig om ett skit så länge dem får röka i bilen och leva på sossebidrag) hänger i backspegeln för att späda ut stanken från gammla mögliga pommes, cheeseburgare och ciggrök....

Kanon..
1 473 Inlägg
14 mars 2009
Får väl sätta fart på tråden lite då, bra att ha med sig till en ö kan väl vara en fönsterkross utifall man råkar köra ner i vattnet.

164 Inlägg
14 mars 2009
Jag måste säga att det absolut onödigaste som en bil har idag är nog mugg hållare. Iaf för mig jag har aldrig använd mina och tror inte jag kommer göra det heller. Visst det fyller en bra funktion för den som dricker i bilen men hur många gör det i dagens läge?

Kanon..
1 473 Inlägg
14 mars 2009
Sebus skrev:
Jag måste säga att det absolut onödigaste som en bil har idag är nog mugg hållare. Iaf för mig jag har aldrig använd mina och tror inte jag kommer göra det heller. Visst det fyller en bra funktion för den som dricker i bilen men hur många gör det i dagens läge?

Många... min egen bil använder jag inte mugghållarna jätteofta men på jobbet använder jag dem väldigt ofta.

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 mars 2009
Andreas_o_r skrev:
En annan otroligt onödig pryl måste vara dom här växelspaks knopparna som visar vilken växel man har..... Vet man inte vilken växel man har kanske man inte skall ha körkort???

Det är väl rätt bra att ha när man ska skaffa sekventiellt spakställ till 850n... cool

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

85 Inlägg
14 mars 2009
Det mest "onödiga" jag kan komma på är en massa såna där töntiga klistermärken där Kalle (från Kalle & Hobbe) står på pissar på exempelvis texten "Volvo" eller nåt. Räcker det inte med att man med sitt bilköp visat att man föredrog just det märke man köpte? Måste man uttryckligen visa sitt, förmodligen totalt ogrundade, "hat" mot andra bilmärken? I många fall just mot Volvo. Jag kör inte Volvo själv men har gjort det en gång i tiden. Amazon. smile

Tror att vi skulle slippa en hel del onödigt tjafs i bilentusiastkretsar om folk fokuserade sig på vad som var bra med det bilmärke de råkar gilla istället för att leta reda på de eventuella "fel" som kanske finns på de märken som de då inte gillar.

Ah, en onödig sak till. Wunderbaum med "nybilsdoft" i en gammal pilsnerkärra. I en sån SKA det väl lukta bira och snusk? ;D

Nåja. Mina två ören... smile

804 Inlägg
14 mars 2009
Lite klyven på hurvida sexleksaker ska räknas som onödigt...
http://www.shinyshiny.tv/UOT321166.jpg

4 637 Inlägg
14 mars 2009
Samuelf skrev:
Ah, en onödig sak till. Wunderbaum med "nybilsdoft" i en gammal pilsnerkärra. I en sån SKA det väl lukta bira och snusk? ;D

Nybilsdoftgranen luktar ju tantparfym, en av få granar jag tagit bort p g a lukten. Men annars är Wunderbaum en nödvändig sak, lyser upp och sprider doft i alla tänkbara bilar.

Avstängd
962 Inlägg
14 mars 2009
beta skrev:

Höhö, enligt Jeremy Clarkson ska travel bunny sitta på instrumentpanelen och underhålla föraren smile
Senast redigerat av prodrive (14 mars 2009)

804 Inlägg
14 mars 2009
prodrive skrev:
beta skrev:

Höhö, enligt Jeremy Clarkson ska travel bunny sitta på instrumentpanelen och underhålla föraren smile

Va, så han demonstrerade inte hur man använder den? big_smile

12 086 Inlägg
14 mars 2009
lingua skrev:
unpatterned skrev:
Tanklock på Volvos T5a,
lika bra att ha en tankslang istucken där hela tiden!

Inte bara volvo! eller vad sägs om 1,7 liter milen i stadsmiljö?smile
I och för sig korta sträckor + automat, men ändå!

Orka gnälla på 1.7, det drar min landsväg wink
Senast redigerat av JapMax (14 mars 2009)

12 086 Inlägg
14 mars 2009
Sebus skrev:

Skämtar du??

Mugghållare är 1 av de utrustningssakerna jag prioriterar högst tongue

89 Inlägg
14 mars 2009
nitrox skrev:
En stjärna som står upp längst fram på huven måste typ vara det fulaste och mest onödiga:P

Tycker det är en ganska viktig pryl. Något måste ju indikera att en skrothög med farande delar är i närheten. wink

Kommer tyvärr inte på något som är värre än det ni redan skrivit.

85 Inlägg
14 mars 2009
För att komma med ett pyttelite oseriöst inlägg:

Spärrknappen på parkeringsbromsen. Ingen använder den ju när de parkerar. Alla lägger i en växel. (Inte jag, jag har larm med fjärrstart, så jag använder faktiskt min parkeringsbroms som just parkeringsbroms men jag är ett undantag wink) Alla är ju så rädda för att den plötsligt ska sitta fast nån dag. Så de som verkligen använder parkeringsbromsen gör det ju under färd och då vill man ju inte att den ska spärras i fullt åtdraget läge. wink

Så, hur många här använder parkeringsbromsen till typ 90% vid färd och ytterst sällan vid parkering? smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 mars 2009
Samuelf skrev:

Spärrknappen på parkeringsbromsen. Ingen använder den ju när de parkerar. Alla lägger i en växel. (Inte jag, jag har larm med fjärrstart, så jag använder faktiskt min parkeringsbroms som just parkeringsbroms men jag är ett undantag wink) Alla är ju så rädda för att den plötsligt ska sitta fast nån dag. Så de som verkligen använder parkeringsbromsen gör det ju under färd och då vill man ju inte att den ska spärras i fullt åtdraget läge. wink

Så, hur många här använder parkeringsbromsen till typ 90% vid färd och ytterst sällan vid parkering? smile

fyller på lite
på mercedes automatare är det onödigt med handbroms tongue
man använder den aldrig och när man bes så funkar den inte bara för att man aldrig använder den
de är onödigt om något ^^

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
14 mars 2009
Tankmätare på Volvo 740 är rätt onödigt..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 mars 2009
IceEyes skrev:
Tankmätare på Volvo 740 är rätt onödigt..

lol

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 mars 2009
Samuelf skrev:

Själv kombinerar jag i princip alltid 1an eller backen med handbromsen, men visst har den använts under färd någon gång också roll

Rock'n Roll

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 mars 2009
Samuelf skrev:

Köp dig en nyare saab så ska du se att du också kommer lägga i backen varje gång du ställer bilen wink

Tror faktiskt att just 9000 är den enda modellen (från gammel 900 och upp) där man inte måste lägga i backen för att få ut nyckeln.

Den enda som har nyckeln på vad många kallar "rätt" ställe också för den delen, ibland saknar jag att sätta i nyckeln bak ratten men oftast trivs jag bra med att den sitter mellan stolarna.

Men iaf, OnT så tycker jag att tex ventilhattar med dioder i och spolarmunstycken med dioder i är något av det mest värdelösa som finns.

Men det som tar priset är varken fuskdump eller turbovissla utan fejkade skivbromsar!!!

http://www.creative-ego.ca/for_sale2/DSCF1618.JPG

Man skruvar alltså bara dit dom mellan trumbromsarna och fälgarna så *vipps* har du skivbromsar istället........

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Avstängd
233 Inlägg
14 mars 2009
volvo_b23a_racing skrev:
Niick skrev:
4" japsdämpare på en volvo.... MOBBAT

JUST därför har jag det, för att reta andra smile

okej för att reta andra, men när folk sätter på det för dom tycker det är "skiiitcoolt" och låter riktigt fett med japs på en 100 hästars bil som varvar 3000... usch nej tack.

Blå saab 9-3 turba

Sök