Får man komma med ett seriöst förslag kanske?!!
Kontakta din konsumentombudsman på din ort o fråga vad du ska göra. Dom brukar stå med på kommunsidorna i telefonkatalogen o är kostnadsfria att konsultera. Finns ingen på din ort så kontakta den i närmaste stad. Har själv fått hjälp av en sådan att få tillbaka en bil i en tillkrånglad affär där inga kvitton blev skrivna osv. Ärendet lär du få driva privat o troligen blir det ingen polissak av det om du inte kan få det till att det är bedrägeri eller liknande. I mitt fall så fick jag själv driva det genom kronofogdemyndigheten, man kan som privatperson lämna in krav hos kronofogden oxå, vilket kanske inte alla vet. Och som i mitt fall var det inte pengar jag drev in, utan ett arbete som inte blev utfört (bytesaffär där bilen ingick som betalning), vilket man oxå kan driva in. Tänk dock på att om det blir tingssak av affären så kommer det att drivas på den andres hemort, så det är DU som får åka ner till honom, till hans Tingshus, för först förlikningsförhandling, sen ev. en rättegång. Men som sagt.. ring konsumentombudsmannen först, det är vad jag tycker, då får du klara besked på vad som gäller i ditt fall.
OPEL - Ett sätt att ha det bra!