2480
Sök

sämsta man kan säga till en polis när man blir stoppad?

Ingenjör
256 Inlägg
30 mars 2006
Hände en i bakantskapskretsen:

Polisen stoppar en mormor som svängt utan att ha använt körriktningsvisare

Polis: Körkort & registreringsbevis, tack
Mormor: Varsågod...är det något fel?
Polis: ja, ni använde inte körriktningsvisaren när ni svängde
Mormor: Vad sa du?
Polis: Körriktningsvisaren indikerade inte att ni skulle svänga.
Mormor: Va...? Är det något fel på bilen så får du ta det med min man!

Det är inget brott förrän man åker fast

5 Inlägg
30 mars 2006
Men..... det stog ju 110 på skylten.... de e väl miles per hour här va ?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
30 mars 2006
min mosters man blev stoppad för fortkörning, konstapeln gick fram och fråga varför, jo jag har så jävla bråttom hem till kärringen! konstapeln garva och gick därifrån...

man lever bara en gång så lev väl!

214 Inlägg
30 mars 2006
Blev för några veckor sen stannade av polisen för att råkat släppt ut bakänden på volvon ganska brett framför deras bil, det var väl mindre smart, men jag missade att de åkte där..

Det gick lite för fort oxå, men de slog på blåljusen och jag stannade på en tvärgata..

De frågade om körkort och jag fick blåsa, de tyckte att bilen var fin så det var inga problem.
Sen sa de att det inte var så smart gjort och att det var böter på de svarta strecken.

Jag svarade att det knappast kan ha blivit 2 svarta spår eftersom bilen varken är svetsdiffad eller har lamelldiff.

De muttra lite och sen sa de att jag skulle ta det lungt i fortsättningen..

Jag svarade: Jag trodde ni stanna mig för att jag åkte för fort.. Hejdå!
Senast redigerat av 900 Power (30 mars 2006)

186 Inlägg
30 mars 2006
900 Power skrev:
Blev för några veckor sen stannade av polisen för att råkat släppt ut bakänden på volvon ganska brett framför deras bil, det var väl mindre smart, men jag missade att de åkte där..

Det gick lite för fort oxå, men de slog på blåljusen och jag stannade på en tvärgata..

De frågade om körkort och jag fick blåsa, de tyckte att bilen var fin så det var inga problem.
Sen sa de att det inte var så smart gjort och att det var böter på de svarta strecken.

Jag svarade att det knappast kan ha blivit 2 svarta spår eftersom bilen varken är svetsdiffad eller har lamelldiff.

Hehe, en polare råkade också ut för samma sak med sin gamla 740.
Körde brett mitt framför polisen, men nu hade det regnat så det blev utan rök.

Polisen: Sådär får man inte göra, det är trafikfarligt...
Polarn: aa, jag vet, jag är ovan och fick in fel växel.
Polisen tittar bak på bilen och säger: aa det är ju trots allt en turbo...

Slutade med en varning...

Catch me if you can!

lastbils chaffis......
299 Inlägg
30 mars 2006
hahaha aj då själv såg jag en polis i stenungsund som körde runt med positionsljus i stenungsund... i skymningen.... försökta la smälta in.... när ja såg han igen så blinkade jag på han kanske dumt gjort för han vände och körde efter.... men inget hände..... wink

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Nknn
30 mars 2006
Jag hade sån jävla medvind.

8 156 Inlägg
30 mars 2006
En vän till mig blev tagen av polisen strax utanför Mjölby när han var på väg till jobbet.
Han körde mer än 40km/h för fort. Polismannen gick runt bilen och kollade (den hade blivit klämd mellan två bilar i en seriekrock.) Min vän förklarade att han var försenad och skulle öppna butiken som han jobbade i. Polisen frågade honom om vad som hänt med bilen och min vän svarade sanningsenligt att hans flickvän hade råkat vara lite oaktsam. Polisen började svära lite, klagade lite på kärringar i trafiken och lät honom åka... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
30 mars 2006
Oj, ursäkta konstapeln jag trodde du ville rejsa när du blinka

Men det var ju två skyltar med 90 på och jag fick lära mig i skolan att 90 + 90 = 180

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Bilplåtslagare
324 Inlägg
31 mars 2006
900 Power skrev:

De kan ju visst bli två streck även om bilen e odiffad. Om båda bakhjulen släpper i svängen så kasar ju båda hjulen, å de blir två streck. Kan klara det med en framhjulsdrivwen bil också-

37 Inlägg
31 mars 2006
skratta inte konstapel din dotter kan ligga i baksätet

214 Inlägg
31 mars 2006
FordEsci skrev:
900 Power skrev:

De kan ju visst bli två streck även om bilen e odiffad. Om båda bakhjulen släpper i svängen så kasar ju båda hjulen, å de blir två streck. Kan klara det med en framhjulsdrivwen bil också-

Jodå det vet jag, men nu var det så att var innerhjulsspinn så det blev bara ett "streck" som för övrigt knappt syntes och senare på kvällen var det borta big_smile

Avstängd
1 106 Inlägg
31 mars 2006
Man kan tro att man ska åka till finkan när snuten stoppar dig. Trots att man inte har gjort något.

Livet startar vid 220 km/h

86 Inlägg
31 mars 2006
Polarns jobbarkompis hade precis fått ut sin kärra efter vinterns slit. Han tryckte på lite i en korsning för att se om bilen blivit något piggare. Det hade den, han drog en 180 graders och ställde sig med arslet mot snutens front. Det blev vårdslöshet i trafik smile

12 086 Inlägg
1 april 2006
"ska vi säga såhär, du låter mig gå och jag låter dig leva?" haha, typ handbojor direkt! big_smile

12 086 Inlägg
1 april 2006
FordEsci skrev:
900 Power skrev:

Det kallas en fungerande diff, dock en ganska främmande term hos 240,740 ägare..
Senast redigerat av JapMax (1 april 2006)

31 Inlägg
1 april 2006
- nä, lagerkontoret ligger där så ta du och flytta på dig så jag kan hålla på med bilar samt en motor som är fin. Jag är en motorkille som har olika delar och en fru. Låter det bekant?
Låt inte mig störa för då tror du säkert jag är låginkonsttagare samt lätt, lätt i baksätet. Åh jag skratta...

Polis: - hot löser inget.

Jag: - MEN JAG TROR TVÅ 90 SKYLTAR ÄR 180 km/h HAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAA!

polis: - låt inte mig störa.

31 Inlägg
1 april 2006
håll i er

Kille till polis: - Men jag såg två 50 skyltar det är ju 100

Audiförare
51 Inlägg
2 april 2006
800 spänn i böter e rätt billigt för 10 års fri hastighet.

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)

"Glidare"
254 Inlägg
2 april 2006
Men vadå 90+90 blir väll 180?smile

Sök