3223
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
382 301 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Arn Racing
166 Inlägg
24 november 2009
FHolmgren Verkar som att många har liknande problem med sina m46:or. Men. Bara de funkar så skall de vara hållbara i alla fall. Varför händer det inte så mycket hos dig? Problem?

problem och problem vet ja inte om det är, skulle gissa på att de är så på de flesta. kanske är så att overdriven behöver lite värme för att gå i bara?
och varför de inte händer så mycket hos mig är väl att jag inte har plats eller ekonomi:( tid, ork och idéer finns det gott om:)

MVH/Holmgren

Forummoderator
26 408 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
teamvolvoracing Jo, jag hoppas det i alla fall. Än ger jag inte upp om min stackars bil smile

FHolmgren Ah, det fenomenet neutral Jo jag är väl inte så tät jag heller men det gäller att se positivt på situationen, och förhoppningsvis har man kapital till att fortsätta framöver smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Arn Racing
166 Inlägg
24 november 2009
AirOne skrev:
teamvolvoracing Jo, jag hoppas det i alla fall. Än ger jag inte upp om min stackars bil smile

FHolmgren Ah, det fenomenet neutral Jo jag är väl inte så tät jag heller men det gäller att se positivt på situationen, och förhoppningsvis har man kapital till att fortsätta framöver smile

haha ja precis:P får bli lite småfix lite då och då helt enkelt:D

Forummoderator
26 408 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
FHolmgren skrev:
AirOne skrev:

haha ja precis:P får bli lite småfix lite då och då helt enkelt:D

Precis. Klart man inte tar allt på en gång. Är bra sugen på att skicka alla grejer jag har nu liggandes på lack och smacka på fronten..men det funkar ju inte så. Måste ha en buffert på kontot..med mera.
Men det kommer smile

112 Inlägg
2 december 2009
ringde du på solbergs skroten idag också?tongue

Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
green1991 skrev:

Ehm..jag har faktiskt ringt till skroten i Brunflo..om det är den du menar..idag?
Men jag blev lottlös sad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
gåre inge bra o hitta generator

Mja. Hade ju en på gång hos en bekant men de skulle visa sig att de inte passade över huvudtaget.
Sedan hade jag en på gång hos en av de som jobbar på nyss nämnda skrot, men den hade han sålt vidare då jag inte hade några pengar sad
Men..jag ska finna en. Måste ju..vill ju kunna ha extraljusen smile

5 650 Inlägg
2 december 2009
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

Mja. Hade ju en på gång hos en bekant men de skulle visa sig att de inte passade över huvudtaget.
Sedan hade jag en på gång hos en av de som jobbar på nyss nämnda skrot, men den hade han sålt vidare då jag inte hade några pengar sad

aha ok men pallar inte original generatorn xtraljusen?

Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

Ärligt talat - jag vet inte. Men det känns lite osäkert. Är ju som fem Bosch med 100wattare i varje som skall drivas. Visst, jag kan ju alltid köpa ny laddningssregulator, dvs en kraftigare sådan vilket jag ändå hade tänkt göra, men hade känts tryggare med en kraftfullare generator när man ändå håller på.

112 Inlägg
2 december 2009
AirOne skrev:
green1991 skrev:

Ehm..jag har faktiskt ringt till skroten i Brunflo..om det är den du menar..idag?
Men jag blev lottlös sad

ja precis:P e där o praktiserar o hörde att du hade ringt

Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
green1991 skrev:
AirOne skrev:
green1991 skrev:

Men jag blev lottlös sad

Haha jaha tongue Men kan du inte kolla upp en generator åt mig då? tongue

21 761 Inlägg
2 december 2009
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

Ärligt talat - jag vet inte. Men det känns lite osäkert. Är ju som fem Bosch med 100wattare i varje som skall drivas. Visst, jag kan ju alltid köpa ny laddningssregulator, dvs en kraftigare sådan vilket jag ändå hade tänkt göra, men hade känts tryggare med en kraftfullare generator när man ändå håller på.

35-40 A extra blir det, lite beroende på vilken spänning man utgår ifrån. Även om du bara använder extraljusen (ingen fläkt eller andra förbrukare) så behövs minst 70 A generator för att över huvud taget orka ge hyfsad laddspänning vid minst 1500-2000 varv.

Då räknar jag med att insprutning och övriga lampor tar runt 25 A, min tar ju omkring 23 A vid någon av mina egna mätningar. smile

112 Inlägg
2 december 2009
AirOne skrev:
green1991 skrev:
AirOne skrev:

Men jag blev lottlös sad

Haha jaha tongue Men kan du inte kolla upp en generator åt mig då? tongue

jo ja kan väll kolla, påminn mej imorron då på 0730626051 skriv hur många ampere också:P

5 650 Inlägg
2 december 2009
tänkte mera om du ska så mkt som 500w extra ljus varför inte bra xenon konvertera dom till 35 w st? visst kostar lite men iaf

Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Drönirettab...och så kommer experten på Volvo-el och berättar precis det man behöver veta. Vete fasen hur man hade gjort om inte du hade funnits smile

green1991...och då säger vi väl minst 70Ampere då..jag ringer smile

MrEricsson Tanken har slagit mig, men det är ju det där med ekonomin också. Men vi får se.

Trucker
1 220 Inlägg
2 december 2009
just nu har www. risetrade.se julrea 699 kr för en sats xenon så 1400 för 4 st (lampor) det är ju inte allt för dyrt visst 1400 är mycke pengar men det är vad 1 sats kostar på h2m, vete fan hur man löser de när man har ojämt antal nån som vet? typ MrEricsson, är du säker på att inte en 850 generator passar? för skälva fästet lär väl vara samma annars få man väl modda så de passar!
Senast redigerat av teamvolvoracing (2 december 2009)

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
just nu har www. risetrade.se julrea 699 kr för en sats xenon så 1400 för 4 st (lampor) det är ju inte allt för dyrt visst 1400 är mycke pengar men det är vad 1 sats kostar på h2m, vete fan hur man löser de när man har ojämt antal nån som vet? typ MrEricsson, är du säker på att inte en 850 generator passar? för skälva fästet lär väl vara samma annars få man väl modda så de passar!

Frågan är ju hur kvalitén är på satserna hos risetrade. Vill inte smutskasta dem dock, då jag aldrig handlat av dem tidigare. Men det brukar ju ibland heta att man får vad man betalar för.
MEN. Kan ju vara bra grejer också.

En lösning är ju att jag kör med fyra extraljus, dvs ta bort det mittersta. Men vete sjutton hur det skulle se ut. Annorlunda garanterat. Lite som jag hade på Hondan..

Trucker
1 220 Inlägg
2 december 2009
el som en saab 900 som går här i stan såg den senast idag 2 i framför grillen å 2 på sidan om regplåten :p bästa sättet å ta reda på kvaliten å ju å prova slulle tro att ´4 st 35w xenon lyser nå jävulskt
Senast redigerat av teamvolvoracing (2 december 2009)

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
el som en saab 900 som går här i stan såg den senast idag 2 i framför grillen å 2 på sidan om regplåten :p bästa sättet å ta reda på kvaliten å ju å prova slulle tro att ´4 st 35w xenon lyser nå jävulskt

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/812226_u56pi2.jpg
[Tagen..eh..nångång för ett tag sedan..]Fem extraljus på lighton-båge..nice

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/812229_fhjet1.jpg
[Taget..även också denna för exakt lika länge sedan..]*..fyra extraljus. Modden gjort i Paint..nice..eller?*

Menar du nåt åt det hållet?

Sök