# Pluskabel från batteriet, säkringen ska sitta högst 30 cm från batteriet, till stegets +12V.
# Jordkabeln från stegets GND till en kraftig renslipad plåtyta i bilens kaross, mycket viktigt att den har bra kontakt.
# Remotekabel från stereons remoteutgång till stegets anslutning REM.
# Högtalarpluskabel från stegets "L+" till baslådans plus (röd gissar jag).
# Högtalarminuskabel från stegets "R-" till baslådans minus.
Sätt inte i säkringen innan du har kopplat fast stegets jordkabel, detta för att gardera dig att inget ska kunna hända om du råkar kortsluta när du håller på att skruva. När du har skruvat fast jordkabeln och anslutit lågnivåkablarna, då är det dags för att sätta i säkringen.
====================================================================
Stegets kontroller:
Bassboost: Vrid ner den till "0db"
X-over: Vrid till ca "tio i tolv".
Filter: Ställ brytaren i läge "LPF".
Gain: Vrid ner till "Min", då är den i utgångsläge för vidare justering.
====================================================================
När allting är inkopplat och du har dubbel-trippelkollat alla anslutningar, då är det dags för injustering av slutstegets förstärkning så att det blir anpassat till både stereon och baslåda:
Se först till att stegets gainkontroll verkligen står i läge "Min", slå sedan igång stereon på lägsta volym och sätt in en CD-skiva med musik som du brukar lyssna på. Vrid nu upp stereons volym till ca 75-80 %, gå till steget och vrid upp gainkontrollen tills basljudet preciiis börjar låta illa. Då vrider du ner en aning tills ljudet preciiis låter bra igen.
I detta läge är steget anpassat så att basen inte ska låta illa fastän du vrider upp stereons volym på hög volym, sedan kan du efterjustera stegets filter om det behövs och även eventuellt sänka stegets gainkontroll ifall baslådan överröstar övriga högtalare.