3379
Sök

Demontering av front på C/S/V70, hur gör man ?

Adder
972 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Ska lämna in froten på lack men måste ju få bort den.

Har iallafall lossat de 3 skruvarna på vardera sida som sitter i hjulhuset, sen börja jag med dem man ser om man tar bort blinkersen men vart osäker. Tar jag bort dessa kommer jag aldrig få dit dem igen då jag inte på långa väger får i handen.

Så min fråga är om någon kan säga hur man lossar kofångaren fram på en C/S70 alt V70 t o m -00.
3 skruvar i vardera hjulhus, klart
Sen då ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

23 Inlägg
16 mars 2009
bultar underifrån in i alu balken.. en på varje sida
Senast redigerat av p-faringstam (16 mars 2009)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
16 mars 2009
Som ovangående talare! Bultar underifrån och sen e det bara att lossa yttertempgivare och dimljuskontakter och ev motorvärmarekabel! Sen drar du bara rakt ut

Adder
972 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Okey, va bra då ska de nog gå ihop sig. Tack!

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Ace Ventura
1 240 Inlägg
17 mars 2009
Adder skrev:

Säjj till om du inte hittar dom där bultarna så tar jag 1 kort på min imorn får du se  wink

Adder
972 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Aruzo skrev:
Adder skrev:

Säjj till om du inte hittar dom där bultarna så tar jag 1 kort på min imorn får du se  wink

Tänkte köra vidare på torsdag så har du lust får du gärna göra de men tror jag vet.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Ace Ventura
1 240 Inlägg
17 mars 2009
Adder skrev:
Aruzo skrev:
Adder skrev:

Tänkte köra vidare på torsdag så har du lust får du gärna göra de men tror jag vet.

Skicka 1 gb om de kör ihop sig men de tror jag du fixxar (Mitsubishi) Galant tongue

Adder
972 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
hmm.. Går inte riktigt som jag vill.. Har nu lossat skruvarna i skärmarna samt de två bultarna under, långa med 14mm skalle. Först trodde jag nästan de var oljepluggen jag hitta tongue Då de kom en skvätt bruntvatten som jag såg sen kom smile

Iallafall fronten är lös men kan inte få bort den. Får jag ut den lite på ena sidan och sen drar i andra så åker den tillbaka på andra sidan osv. Måste man vara två och dra samtidigt ? Ser inte om nått tar i heller. Vill gärna inte lyfta den i enbart domkraften om om den skulle ge vika..

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Nu ska den väck... Läste en annan haynes bok och där stog följande.

Vid demontering av fronten  måste man ta bort baffeln om de uttrycker sig för turbo modeller samt att de var några clips..

Dvs de är olika steg för att ta bort fronten för S/V70 samt C70 sen beror de även på vad man har för motor dvs turbo eller ej..

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Stabil som fan
304 Inlägg
9 november 2010
Jag har lite av samma problem, Vad är baffeln för något? Och hur sitter denna så jag kan få bort min med? big_smile

Sök