Hejsan. Idag brände jag en MP3 skiva på en vanlig CD-R. Det blev ungefär 130 låtar. Men när man skulle spela upp den i bilen funkade bara dom 30 första låtarna. Resten gick inte att starta.
Huvudenheten är en Kenwood av modell okänd. Kan kolla upp det. Men det står klart och tydligt MP3/WMA på fronten.
Jag brände igenom Windows som en sluten data skiva. Där det stod i stil med, "Denna kan du spela upp på andra datorer och även vissa CD-Spelare"
Någon som har en ide om vad som kan ha gått snett?
När du bränner ska du ju bränna som "Audio - CD". Det är iallfall vad jag gör, och då fungerar alla låtar. har även hänt mig att det hänger sig när man bränner på annat sätt. "vissa cd spelare" - there you go. Alla spelare tar inte emot "slutna" skivor. Prova att bränn som "Audio - CD" nästa gång, så får vi hoppas att det går bättre.
Men, audio-cd blir väl ändå inte med mp3? I dom program som jag har testat (inkl. bränning i Windows Media Player) så innebär audio-cd att man bränner en helt vanlig ljud-cd, som då fungerar i alla spelare. Alltså inga mp3 filer.
Men, audio-cd blir väl ändå inte med mp3? I dom program som jag har testat (inkl. bränning i Windows Media Player) så innebär audio-cd att man bränner en helt vanlig ljud-cd, som då fungerar i alla spelare. Alltså inga mp3 filer.
Precis så tänkte jag med. Jag bränner en helt vanlig Data-CD (Rom). Har då fungerat i alla spelare jag haft, polarnas spelare osv. Inga problem.
Precis så tänkte jag med. Jag bränner en helt vanlig Data-CD (Rom). Har då fungerat i alla spelare jag haft, polarnas spelare osv. Inga problem.
Mvh Tommy
Ja gör med så som dig te_wik.
God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Ja, precis. Med filerna sparar/bränns väl som .mp3 på skivan? En helt vanlig skiva är ju antingen .wma eller .mp3.
hej du!! ja som trodde att min skit bilstereo av pissmärket ELECTRONICS var kasst o ja ha samma preoblem ja bränner en skiva me 100+låtar då funkar ba vissa utav dom och i värsta fall står de "error" och spottar ut skivan bläää
Prova en lägre bränningshastighet. Fråga mig inte varför, jag är ingen teknikguru längre, men det brukar kunna hjälpa. Kolla om skivan funkar helt och hållet i datorn också. Och dubbelkolla filformaten på alla låtar (kan vara AAC, skyddade mp3 osv).
Som jag sa, antingen så är det fel vid bränning, kan ju hända att ni bränner med för snabb hastighet, och/eller så är det att skivan inte stödjer formatet ni försöker spela upp. har aldrig hört att man får in 100+ låtar på en "vanlig" 700 MB skiva.
Som jag sa, antingen så är det fel vid bränning, kan ju hända att ni bränner med för snabb hastighet, och/eller så är det att skivan inte stödjer formatet ni försöker spela upp. har aldrig hört att man får in 100+ låtar på en "vanlig" 700 MB skiva.
Jovars, med inte alltför hög bitrate och lagom långa låtar ska väl inte det vara något problem att få plats med.
På en "vanlig" skiva, 700 MB får man in ca 20-25 låtar. Bränner du på DVD får du in betydligt många fler, men då krävs det att din stereo stödjder formatet / att läsa in DVDskivor.
På en "vanlig" skiva, 700 MB får man in ca 20-25 låtar. Bränner du på DVD får du in betydligt många fler, men då krävs det att din stereo stödjder formatet / att läsa in DVDskivor.
Men nu pratar du om ljud-cd, inte om mp3. Vi måste skilja på äpplen och päron.
Ljud-cd / Audio-cd = vanlig skiva som funkar i alla spelare, 20-30 låtar MP3/WMA-cd (data) = skiva med ljudfiler på, stöds bara av vissa spelare, 100-150 låtar
Men en okonverterad mp3 fil tar ju betydligt mycket mindre plats än en Audio-CD fil. Har alltid bränt på detta sättet när jag har bränt till DVD spelare och dylikt. Det skumma är att den spelar upp dem första 30, men sen är det stopp. Den hittar alla låtar, men dem går bara inte igång. Den stannar på 0 sekunder. Kanske har bränt i för hög hastighet. Ska kolla det!