3208
Sök

Hur kopplar man in en en dumpventil?

24 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Undrar lite om hur man kopplar en dumpventil. kopplar man en vakuumslang till bränsletrycksregulatorn?. måste vara något mer eller?hmm.
har de tnågot med turbon att göra?. för vet hur man kopplar en stryventil i alla fall.
Tacksam för svar. Mvh, Samuel

Darth Vader
1 644 Inlägg
20 mars 2009
Du monterar den på röret som går emellan turbon och insuget, en vakumslang ansluts sedan mellan insug och avlastningsventil.

Du bör ha en dumpventil redan om du har en turbobil. du får då ersätta denna, och således ta dessa kopplingar.

Om det är en s.k. "öppen" avlastningsventil, tänk på att alla bilar inte klarar av detta.

Det finns 1000 trådar om detta. sök nästa gång.
Senast redigerat av DoWahDiddy (20 mars 2009)

Braaaaap?

8 252 Inlägg
20 mars 2009
Vacuumslangen kopplas till insuget. Sen koplas ena änden till ett av tryckrören och i vissa fall även till inloppsröret. Ja, tanken är at få ut luften ur systemet när du släpper upp gasen så turbon kan rotera fritt, iden med det är att trycket ska byggas upp fortare när du gasar på igen.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 mars 2009
jag tänker bara hjälpa till!
Om du inte önskar att din tråd  stängs bör du ändra din rubrik (dumpventil) mot någonting bättre.
ex: (Hur koppla man en dumpventil) så att man förstor vad det handlar om innan man öppna den. wink
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Ditt tråd är lite fel placerad på allmänt, de kommer förmodligen att placera den rätt.
Senast redigerat av alain (20 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

24 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Okej big_smile. tack så mkt ska försöka ge mig på detta ;P

356 Inlägg
23 mars 2009
alain skrev:
jag tänker bara hjälpa till!
Om du inte önskar att din tråd  stängs bör du ändra din rubrik (dumpventil) mot någonting bättre.
ex: (Hur koppla man en dumpventil) så att man förstor vad det handlar om innan man öppna den. wink
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Ditt tråd är lite fel placerad på allmänt, de kommer förmodligen att placera den rätt.

haha ovanligt..

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 mars 2009
DoWahDiddy skrev:
Det finns 1000 trådar om detta. sök nästa gång.

man behöver inte ens söka det finns en tråd klistrad längst upp, till och med uppdaterad med finfina bilder smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök