3384
Sök

Kört för fort med A-Traktor i fartkamera på 90väg

Lastbilschaffis
64 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Tjenare! Råkade fastna i en kamera med trallan förut.. Någon som har tips på något man kan göra för att inte bli av med lämp och körkort? Blir 18 om 3 månader så de vore ju lite surt att bli av med det ^^
Ska man anmäla skylten stulen och ta bort alla extraljus och klistermärken från bilen till exempel? Vore jätte tacksam för svar! smile

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

DFFL
9 020 Inlägg
20 mars 2009
Du kan börja med att ta bort skördetröskan härifrån.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
20 mars 2009
FireTraXX skrev:
Du kan börja med att ta bort skördetröskan härifrån.

Så deså!!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 mars 2009
Fattar inte, har han 3-4 bilar på samma bil och de är a-traktorer? tongue Anmäl du din skylt stulen. Kan bli intressant när de då ska skicka boten till dig, ser skylten, som tydligen är stulen, med dig bakom ratten. Lycka till!

Lastbilschaffis
64 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Fattar inte, har han 3-4 bilar på samma bil och de är a-traktorer? tongue Anmäl du din skylt stulen. Kan bli intressant när de då ska skicka boten till dig, ser skylten, som tydligen är stulen, med dig bakom ratten. Lycka till!

Nä det är samma bil på alla korten wink Från hur den såg ut när jag hade den som bil, tills den blev färdig tongue Haha, jo det är ju det jag är lite osäker på hur de ska gå tongue Ägaren till bilen sitter i med skylten på tongue Skulle nog bli lite dumt kanske hmm

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

DFFL
9 020 Inlägg
20 mars 2009
Ta Bort Traktorn Från Garaget.org!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 182 Inlägg
20 mars 2009
Skyll dig själv, kallas inte för A-traktor för att dem går svinfort

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 mars 2009
Hur mycket för fort körde du med din A traktor på en 90 väg.
Jag tror att du får ta konsekvenser som en man. wink
tyvärr, du får också böter, här är listan på vad det kostar att köra för fort på 90 väg.
Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg:
1-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor
        11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
        16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
        21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr
        26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr
        31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr (Här blir man även oftast av med körkortet)
        36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
        41-50 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
        Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 mars 2009
jag körde 90 med min a-traktor jag hade
åkte dit för grov vårdslöshet i trafik tongue
dock las åtalet ner pga bristande bevis tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 mars 2009
alain skrev:
Hur mycket för fort körde du med din A traktor på en 90 väg.
Jag tror att du får ta konsekvenser som en man. wink
tyvärr, du får också böter, här är listan på vad det kostar att köra för fort på 90 väg.
Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg:
1-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor
        11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
        16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
        21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr
        26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr
        31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr (Här blir man även oftast av med körkortet)
        36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
        41-50 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
        Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren.

Drygt 140 med en A-traktor, i så fall vore han riktigt körd lol

Förmodligen menar han att han körde i ca 90 helt enkelt, det är samma sak som för fort med en A-traktor. Men det borde innebära att han åker dit på olovlig körning (räknas som en bil) och fortkörning (=minst 60km/h för fort...) Han verkar rätt körd ändå i så fall...

Lycka till TS, det finns en anledning till att man måste ha ett B-körkort för att köra fortare än 30. Hoppas inte läxan blir alltför hård.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

KTM 660
537 Inlägg
21 mars 2009
NisseCarlsson skrev:
Tjenare! Råkade fastna i en kamera med trallan förut.. Någon som har tips på något man kan göra för att inte bli av med lämp och körkort? Blir 18 om 3 månader så de vore ju lite surt att bli av med det ^^
Ska man anmäla skylten stulen och ta bort alla extraljus och klistermärken från bilen till exempel? Vore jätte tacksam för svar! smile

Smart grej vore ju att inte sitta och erkänna saker på nätet. Polisen kollar här med.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

2 337 Inlägg
21 mars 2009
Ta konsekvenserna, allt annat är bara oansvarigt och jävligt omoget. Min personliga åsikt är att om man är dum nog att ratta runt en a-traktor i den farten, där det dessutom finns fartkameror, då ska man inte få ta körkort på ett tag då det tyder på en viss olämplighet. Men det är mina $.02, som sagt. Tänk efter före nästa gång.

Driver
2 111 Inlägg
21 mars 2009
Nog för att man långt tillbaka åkt med en polare som hade allt som går i en sådan vulgär skapelse. (dubbla lådor m.m, en stackars 142a...

Men, du är rapporterad! wink
Senast redigerat av Janken (21 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 002 Inlägg
21 mars 2009
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här
Senast redigerat av dahboy (21 mars 2009)

...

Mollllgan
21 mars 2009
Är det trådskaparen som var med i lyxfällan?
Ni som såg senaste avsnitt fattar nog vad jag menar=)

Ont: Du får nog bara ta o invänta bot och some paperwork.

Lycka till.

1 488 Inlägg
21 mars 2009
Förbjudet att rådfråga om brott på forumet, sedan avstår vi helst a-traktorer också.

Mvh
Moderator

Sök