3191
Sök

Volvo s40 hackar sig fram ?

marcus1
20 mars 2009
Trådstartare
Min bil har börjat "lagga" igår började lamba märket lysa i instrumentpanelen men slocknade efter några timmar. Sen idag började bilen hacka när man kör iväg sakta. som att den inte får nått bränsle men de släpper helt när man kommer upp i varv, slirar ja på kopplingen hackar den knappt alls. Vad kan de va ? Lmm ? kör på öppet luftfilter från BSR. Andra har sagt att de kan va nån givare.

Lämnar självklart in den för felsökning på måndag. om ingen vet vad de är

Distributionselektriker
222 Inlägg
20 mars 2009
kan det mycket väl vara lmm eller så kan flexslangen på avgassystemet spruckit

marcus1
20 mars 2009
Trådstartare
S60R_Chrille skrev:

Kan man inte kolla om de är lmm på något sätt ?

128 Inlägg
20 mars 2009
s40macke skrev:
S60R_Chrille skrev:

Du kan dra ur kontakten till den och se hur bilen beter sig då.
Den kommer att köra på ett nöd program då.

marcus1
21 mars 2009
Trådstartare
xMaDRockz skrev:
s40macke skrev:
S60R_Chrille skrev:

Du kan dra ur kontakten till den och se hur bilen beter sig då.
Den kommer att köra på ett nöd program då.

jag förstör inte mer när jag kör på nödprogram då ? går de tillbaka när jag pluggar in den igen ?

I brist på annat :)
526 Inlägg
21 mars 2009
s40macke skrev:
jag förstör inte mer när jag kör på nödprogram då ? går de tillbaka när jag pluggar in den igen ?

Har själv BSR-filter och min ådi betedde sig likadant så jag testade att dra ur kontakten till LMM och då funkade allt prima smile Men
det lustiga var att bilen inte gick på nödläge (laddade fortfarande fullt). Har kört ~25mil utan LMM och har inte märkt några problem
ännu. Var mer eller mindre tvungen att köra utan LMM eftersom det blev en fara vid omkörningar och jag var tvungen att ha bilen.

Se till att kontakten sitter ORDENTLIGT, när jag fick hem nya LMM:n så gick bilen sämre men tryckte till kontakten hårt som f*n och
då funkade allt som det skulle igen smile

marcus1
21 mars 2009
Trådstartare
nuffe skrev:
s40macke skrev:

Har själv BSR-filter och min ådi betedde sig likadant så jag testade att dra ur kontakten till LMM och då funkade allt prima smile Men
det lustiga var att bilen inte gick på nödläge (laddade fortfarande fullt). Har kört ~25mil utan LMM och har inte märkt några problem
ännu. Var mer eller mindre tvungen att köra utan LMM eftersom det blev en fara vid omkörningar och jag var tvungen att ha bilen.

Se till att kontakten sitter ORDENTLIGT, när jag fick hem nya LMM:n så gick bilen sämre men tryckte till kontakten hårt som f*n och
då funkade allt som det skulle igen smile

Ska testa att koppla ur den men kan man köra utan lmm ?

marcus1
9 april 2009
Trådstartare
Varit inne på liljas, han trodde de va en tändspole ??

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
9 april 2009
Kolla bränslepumpen, ett vanligt fel att den börjar trilskas.

Mvh

Lite överallt..
612 Inlägg
9 april 2009

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

7 Inlägg
9 april 2009
Förlåt att jag hoppar in så här men vad betyder lmm?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
9 april 2009
hummerh1 skrev:

Luftmassemätare

Edit: Till trådskaparen så rekommenderar jag att kolla felkoderna, det är en mycket bra början.
När lamnda/motor lampan tänds så indikerar det att det finns minst en felkod lagrad.
Senast redigerat av Busgrabb (9 april 2009)

Autotech

marcus1
25 april 2009
Trådstartare
Busgrabb skrev:
hummerh1 skrev:

Luftmassemätare

Edit: Till trådskaparen så rekommenderar jag att kolla felkoderna, det är en mycket bra början.
När lamnda/motor lampan tänds så indikerar det att det finns minst en felkod lagrad.

har gjort de, men hittade inget

marcus1
27 april 2009
Trådstartare
Problemet löst. tändspolarna......

Sök