3558
Sök

850 T5-R Börjar "mota" vid 4500 varv??

8 252 Inlägg
22 mars 2009
#41
Trökigt, speciellt med tanke på att vis knackningstendenser så ska den feta på och backa tändningen.


629 Inlägg
22 mars 2009
#42
Pinnenpabacken skrev:
Det visa sig att det var knacksensorerna som registrerat spikningar så små att de inte hördes,
som gjorde att systemet backade bränsletillförslen, därav mager blandning. Suck!! motorrenov.
Vill tacka XURI här på forumet, de va han som kom på´t.
Lås/ta bort tråd, hur? MVH/ Micke.

Så med andra ord tror du att någon kolv är "bränd" eller?


499 Inlägg
22 mars 2009
#43
Kanske beror på att du har fel turbo och orginalspridare?


402 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
#44
Vill rätta mitt sista inlägg:Systemet har väl backat tändn. KANSKE pga.
mager blandning. Iaf.har jag kopplat förbi magnetventilen, och sänkt laddet till 1.1bar,
och nu varvar den ut utan protester. Vet inte säkert vd felet är,för nog ska den väl tåla 1.4bar
om den är kry i maskinen,så jag får nog sikta in mej på ett större ingrepp,tyvärr/ Micke


8 252 Inlägg
23 mars 2009
#45
Problem kan ju uppstå om man laddar mer än vad chipet är gjort för. Har du ett chip för 1,2 bar t.ex så får du ju inte nå mer bränsle om du laddar 1,4, den kommer fortsätta mata bränsle för 1,2 bar. Sen beror det lite på vad styrboxen känner av, men märker den inga spikningar så ändrar den inte bräsnlemängden.


402 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#46
Chippet styr upp laddet till 1.4, men är avsett för 16t, jag har 19t.
Den blåser väl in större luftmängd än 16t, vid samma ladd?


8 252 Inlägg
23 mars 2009
#47
Pinnenpabacken skrev:
Chippet styr upp laddet till 1.4, men är avsett för 16t, jag har 19t.
Den blåser väl in större luftmängd än 16t, vid samma ladd?

Nej det gör den inte, den blåser in exakt samma luftvolym.



Sök