jag undrade typ hur det är när polisen tar en utan körkort, får man inte ta körkortet efter ett X år ? kommer man få gå till rätten osv osv... någon som vet exakt vad som sker ?
skulle tro att du får en bra massa böter och uppskjutet körkort med 2-3 år... om du kört vårdslöst utan körkort är det nog inte omöjlgt med ett kort fängelsestraff... vet inget säkert, men det är vad jag tror
allting beror helt enkelt på vad dom tar dig för.... fortkörning, rutinkontroll eller vad det nu kan vara... från 6-mån till beroende straff för vad man nu har gjort... böter.... blir oftast ingen rättegång om man erkänner... men om man inte gör det så blir det garanterat en rättegång.
Ni som kör utan körkort kör efterlagen det e de enda jag har o säga....
när jag åkte fast när jag körde ospärrad a-traktor så va de samma som att köra bil. så jag åkte på olovlig körning, 900 i böter, av med lämpet i ett halvår
beror la på hur "känd" du är av snuten osv.. har suttit i tinget pga det, men typ bara fått 500kr i brottsofferfonden+ skydstillsyn.. eller åtalsunderlåtelse... när jag får ta körkort=?? 2-3 år iaf men jag har ju en del på mej..
Vad skulle hända om handledaren vid övningskörning skulle somna?? Nån som vet??
Det blir väl lite böter mm..var en häromkring som somna när han övningskörde med sin son, och kille körde typ 130km/h och blev stoppad av polisen. Stod i tidningen förut..men kommer inte riktigt ihåg vad det blev av det