2630
Sök

Vad är kvalitet på ett däck?

144 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Frågan dyker ofta upp. Rekommendera ett däck med bra kvalitet! Men vad är egentligen kvalitet? Kom med era synpunkter!

Robban

Robert

16 197 Inlägg
22 mars 2009
så länge dom BETTAR å håller en sommar så e ja nöjd.. byter iaf däck varje år så. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

xcOOb
388 Inlägg
22 mars 2009
det beror väl helt på va du väntar dig av däcket och hur du ska köra.. tex bana, fram o tillbaka till jobbet, långmil, så svårt o säga va kvalitet är över lag.. ett bra däck gör det de ska för just dig och din körstil! Och skillnad är det ju definitivt på ett kvalitets däck och ett budget..

587 Inlägg
22 mars 2009
skogenracing skrev:
det beror väl helt på va du väntar dig av däcket och hur du ska köra.. tex bana, fram o tillbaka till jobbet, långmil, så svårt o säga va kvalitet är över lag.. ett bra däck gör det de ska för just dig och din körstil! Och skillnad är det ju definitivt på ett kvalitets däck och ett budget..

Huvet på spiken! kunde inte formulerat  det bättre själv....

En gång till nu
760 Inlägg
22 mars 2009
Om dom räcker att elda med i 10min höhö "harkel"

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

12 086 Inlägg
22 mars 2009
Finns en jävla massa olika kreterier. Men för ett sommardäck är de väll i princip.
Men prio 1 med ett däck är väl oftast greppet.. sen kommer plus som ljudnivå och hållbarhet.
Senast redigerat av JapMax (22 mars 2009)

782 Inlägg
22 mars 2009
kvalite för mej är när grejer håller länge och inte blir obalans i.
Ska man ha ett däck som är tyst, har bra grepp, har lågt rullmotstånd så ska man ha ett bra däck

1 853 Inlägg
22 mars 2009
Short answer: dyrare däck = bättre kvalitéer... (stämmer 99 av 100, köp inget billigt skit...)

*Hållbarhet

*Gummiblandning

*Regummerat/Ej regummerat

*Svanmärkt

*Hastighets index

*Rullmotstånd

*Stopp strecka från olika hastigheter

med mera...

Utifrån det olika punkter som finns, får du göra en bedömning av vad du värde sätter för kvalitéer hos ett däck och köpa därefter...

Köpa däck - råd & tips inför däckköpet
How to read a tyre

/mvh soyd

429 Inlägg
22 mars 2009
Jag tycker att väghållning, pris och "slitage-fart" är viktigaste egenskaperna för mig, statskör samt ibland långmilare. Som sagt så är det väldigt beroende på din körstil samt vad du förväntar dig av däcken.

// Pontus

Sök