20 augusti 2009
Trådstartare
Nejdå, bilen är inte kraschad/rasad. Har bara inte haft tid eller ork till att berätta vad som skett.
Servon är monterad och provkörd/sladdad,, helvete vilken skillnad. Nu som först är det en bil!
Det är tillochmed FÖR bra på landsväg, man får köra med 1 finger så direktstyrd blir den (9" fälgar fram)... Sladda är inga problem nästan så man överstyr helatiden för man var van vid utan servon där man fick ratta så man blev helt slut.
Styrlederna var INTE roliga att byta, fick bara yttre på Feltema. Där gick en hel kväll slit, fula tankar och sura miner men det gick. Hjulinställningen blev förvånandsvärt bra trots att det är gjort med ögonmått.
Olja och filter blev det också i rappet. Så nu njuter hon riktigt.
Har varit ute och loggat idag och Fekzen skickade två nya chip till mig ikväll som jag ska prova imorgon, jag har problem med tomgång/låglast den vill dö på tomgång(dör ofta när jag kryper iväg pga svetsdiffen) och när jag står still på race och ska iväg så blurrar den o missar tills jag får fäste/ladd (troligt fel slapp LMM samt något fet dellastmapp). Sen har vi ökat cruisen då den gått väldigt snålt där med.
Åker nu på 12l (63%) e85 7.5l bf98 då jag ändrat till progressiv regulator (1:1,7) behöver ännu lite mer e85 än så för att nå rätt afr. 75% e85 blir nog perfekt tror jag för 0,7bar.
Har monterat en massa inredning, putsats och donat/fixat. Nu ser det ut som en bil innuti. Imorgon ska musöronstolen återigen monteras tillbaka och inredningsdetaljerna i bagaget.
Två missljud skall fixas (1 v-bandsfläns downpipe) ena flänsen är nån mm mindre så det klämmer inte riktigt och ett gnakljud uppkommer, ska prova å lägga ett varv avgasbandagerunt och se om det tystnar.
Sen ligger avgaset emot bakaxeln så blir o ta fram stora-spettet och få ner det lite.
Var och krängde däck på Macsperformance ikväll (tack för sistaminutenhjälpen!)
Hoppas på massa Rock 'n' Roll i helgen, det känns bra!
Senast redigerat av phonic (20 augusti 2009)