Roz-104 skrev:
AxlSam skrev:
Roz-104 skrev:
Att höja bensinpriset är ju det enda dom gör för att hjälpa miljön ju! Det är ju det som är problemet...och än en gång så ser jag ingen anledning till att sverige ska göra det - När ingen annan gör det.
"och än en gång så ser jag ingen anledning till att sverige ska göra det - När ingen annan gör det."
Och så tänker väl förmodligen alla andra länder också?
Inte konstogt att vi står stilla..
"Att höja bensinpriset är ju det enda dom gör för att hjälpa miljön ju!"
Just precis.
Stramare regler för alla.
Transport, bilister, industri mm..
Varför har importerade bilar andra avgaskrav?
Varför är veteranbilar utan katalysator skattebefriade?
Men varför ska lilla, lilla, lilla Sverige vara så extrema när USA inte är det. Även om alla slutar köra bil så står vi ju bara för 3 promille av utsläppen. Om bara dom stora länderna kunde komma igång, först DÅ tycker jag att vi kunde börja göra nått åt saken.
Och du säger att problemet är att alla tänker så. Hmm, sverige tänker ju Uppenbarligen inte så eftersom vi har så höga skatter, och USA gör ju inget åt saken trots att vi gör det. Så det verkar ju inte hjälpa att dom små länderna tar första klivet...
Därför att alla länder ska procentuellt minska sina utsläpp.
Ett stort land ska minska mycket mer än ett litet.
Men bara för att det lilla landet släpper ut så lite betyder inte det att de är fria från ansvar.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.