3314
Sök

Bensin föbjuds i norge?

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
http://motor.msn.se/nyheter/2009/03/23/ … da-bensin/

Norge vill förbjuda bensinbilar

Snart ska Norge vara bensinfritt. Den norska regeringen överväger att införa ett förbud mot försäljning av nya bensinbilar. Redan om sex år kan det vara stopp.

Mvh Christian

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
Som jag sa när detta kom upp i den tidigare tråden så fattar jag inte hur detta ska rädda världen? Det hjälper ju inte att ett litet sketland förbjuder bensin, det gör ju bara att dess invånare får ett helvete rent ut sagt. Inte fan gör det nån skillnad för miljön..

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

587 Inlägg
23 mars 2009
jaha , här har man tänkt klart tydligen. undrar vad de ska ha istället eller blir det bara diesel å e85?

184 Inlägg
23 mars 2009
Såg ut som ett för tidigt aprilskämmt först ^^

5 198 Inlägg
23 mars 2009
Kommer aldrig att fungera med bensin förbud,,förbjud koskitar ist..

4 554 Inlägg
23 mars 2009
ptja förslaget är ju mer realistiskt än att höja bensinpriset eftersom de inte bara drabbar konsumenterna utan tillverkarna då de itne får sålt bensinbilar. i sverige sparka man ju bara på konsumenterna som får betala dyrt för bensinen  men det drabbar inte tillverkarna i samma mån eftersom man måste tanka.

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
23 mars 2009
Observera att de inte planerar att förbjuda försäljning av bensin utan av nya bensinbilar. OM det skulle bli verklighet så får de väl köra på E85 istället, big deal..?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 mars 2009
Är det normal eller Norman?
Jag tror inte att dom klara det på 6år.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 436 Inlägg
23 mars 2009
Diesel / E85 / Biogas / El-hybrid / Ren el

Finns ju tokmånga alternativ och hur många egentligen bryr sig om det står bensin, diesel eller E85 på pumpen så länge rätt sak hamnar i rätt bil?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 mars 2009
spela roll om de förbjuder nya bilar om 6 år att de inte har bensin motorer
hade ju vart en sak om de hade förbjudit all bensinförsäljning så de gamla men står ju helt klart nya bilar

841 Inlägg
23 mars 2009
lol va fan ska man göra med kosor tex de släpper ut lika mkt avgaser i luften som ett företag gör på en dag elle om de va på ett år kommer ej ihåg

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
23 mars 2009
Roz-104 skrev:
Som jag sa när detta kom upp i den tidigare tråden så fattar jag inte hur detta ska rädda världen? Det hjälper ju inte att ett litet sketland förbjuder bensin, det gör ju bara att dess invånare får ett helvete rent ut sagt. Inte fan gör det nån skillnad för miljön..

Men herregud, vilken inställning. :S

/ichi

1 754 Inlägg
23 mars 2009
Äh, man kör väl bara på etanol istället?

Jag kan inget om allt.

354 Inlägg
23 mars 2009
dadooo skrev:
lol va fan ska man göra med kosor tex de släpper ut lika mkt avgaser i luften som ett företag gör på en dag elle om de va på ett år kommer ej ihåg

Haha Guld !

Vadå för företag ?  Arboga Skrivbyrå AB eller tänkte du på Volvo Powertrain ?

var mer utförlig pls smile

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
ichibon skrev:
Roz-104 skrev:

Du har inte lust att precisera dej lite?

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

841 Inlägg
23 mars 2009
asså  som tex elkraftverk och tex kärnkraftverk elle dä man gör värme  de mena jag sen finns de ju andra oxo

4 637 Inlägg
23 mars 2009
Hoppas det blir så och att det insprirerar fler länder till att ta efter. Börjar ett land att engagera sig så vill nog fler länder vara lika bra. smile Finns inga nackdelar med förslaget och fler tillverkare satsar nog på miljöbilar, framförallt om detta införs i fler länder. Min framtida bruksbil blir nog en miljöbil så i Sverige får det gärna bli så idag, skulle tycka det vore pinsamt att köpa en ny bil som inte är miljöbil.
Senast redigerat av EmilHammarlund (23 mars 2009)

Mångsysslare
546 Inlägg
23 mars 2009
Finns så många alternativ nu, så det finns ju ingen anledning till att försätta tillverka bensinbilar över huvud taget!
Och läste om att norge skulle förbjuda försäljning av nya bensinbilar och att även californien  skulle göra samma sak. Och det var för nått år sen tror jag. Och då tror jag att planerna var att göra det redan 2009 alltså i år.
Synd att dom inte lyckades med det, men hoppas dom lyckas bättre med den nya tidsplanen.

2 182 Inlägg
23 mars 2009
Vi smo vill köra på bensin då? Ska vi bli ut mobbade?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Lights out.
124 Inlägg
23 mars 2009
ichibon skrev:
Roz-104 skrev:

Hur är din inställning då?

Du kan ju köpa egna utsläppsrätter om du tror att vi ska rädda världen.

Vi lever i Sverige, ett av dom mest glesbefolkade länderna i Europa och ja, vi är beroende av bensin och diesel. Man kan ha en elbil om man ska åka från Lidingö in till sin advokatbyrå på östermalm. Men för oss som lever utanför storstaden är en elbil med 20mils räckvidd inget alternativ. Drar själv släp ibland, går det med en elbil? Och hur många mil kommer jag då?. Om jag ska och titta på rally 20mil bort vart ska jag ladda min elbil då? Och vart ska alla som åker på ett stort sportevenemang ladda sina bilar? Det finns 1000 anledningar att säga ifrån.

Och arktis smälter? Ja, vi har haft klimatförändringar förut och det har gått fort! BEVISA att allt är vi människors fel.

Känns det inte kul att sopsortera bakfull en söndags morgon och veta att Carl Bildt sitter själv i regeringsplanet till Bryssel och 1000 kineser har köpt en stadsjeep medans du har hunnit sopsortera.

Kör man en snål dieselbil med partikelfilter, bor i ett vanligt hus och har en normallön är man ingen miljösyndare.

Sök