3651
Sök

Saab 9-3 Ss Aero Växellåda

501 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Precis köpt en saab 9-3 aero -04 som rullat 4500 mil  manuell växellåda .
när bilen är kall på morgonen så är tvåans  växel och treans stenhårda men sen när bilen blir lite varm så funkar det bättre men tycker ändå att den e lite trög att få i speciellt tvåans växel.
har varit inne på saab och pratat med dom svaret jag fick va att alla 6växlade saab aero hade samma problem men att det inte är något farligt.

undrar bara om någon har samma problem eller om det är normalt? tacksam för bra svar.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

1 036 Inlägg
23 mars 2009
borde hjälpa å byta olja i växellådan kanske?

501 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Har testat det men ingen skillnad.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

1 036 Inlägg
23 mars 2009
DIEZEL_NET skrev:
Har testat det men ingen skillnad.

ahh okej tongue

2 164 Inlägg
23 mars 2009
Har för mig att de ska vara lite mindre olja i lådan för att problemet ska bli bättre.
Men de står mer om de på stcs.nu forum eller prata med saab om rätt mängd olja i lådan.

MVH

13 Inlägg
23 mars 2009
rätt mängd ser du ju att det är när det rinner över och ut i nivåpluggen när denna är öppen. mindre känns ju inte iheller bra?

2 164 Inlägg
23 mars 2009
Vad jag vet så finns ingen nivå plugg och de är bara en viss mängd olja som ska i.
Är de mer än den rekomenderade mängden så blir lådan svår växlad.
Exakt hur mycket växellåds olja de ska vara i kommer jag inte ihåg men de är rekomendationer från saab!

MVH

Sök