3801
Sök

Montering + Köp av Skärmar

16 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#1
tja!

tänkte trycka in två skärmar i nackstöden på typ 7 eller 9".. vill inte ha dem kopplade till bilens högtalare utan med egna högtalare (alt. hörlurar), och i baksätet i mittenplatsen så finns det ett så kallat "armstöd" med ficka, där man får in en PS2a.. så jag tänkte köra den som dvd, låter som ett billigt och helt ok alternativ då man också kan spela lite om man känner för det..

Finns det någon firma som kan slänga ihop hela paketet? skärmar + montering? Eller kanske att jag plockar ihop skärmarna och nån firma sköter monteringen? Vad hade en sådan montering kostat isånnafall.. och finns det i 08 området?

Vad kan jag få för skärmar för 3-4tkr? Eller får man lägga på mer än så för hyffsad bild kvalité?


Sökt igenom lite andra trådar.. känns inte riktigt som att jag fått svar på de frågor ja har så jag kör med en ny tråd helt enkelt..

16 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#2
Swedenrockers skrev:
Det finns ju bl.a Brl och Mds och en hel drös andra firmor i Sthlms-trakten som kan göra installationen.
Prisbilden är nog väldigt varierande beroende på massa variabler.
Det enda korrekta svaret på installationskostnad får du genom att kontakta valfritt ställe.
Här kan vi endast spekulera.
Mitt bästa tips är att försöka handla produkterna på samma ställe som gör installationen.
Då slipper du eventuellt tjafs vid garantiärenden.
Får du in större än 7" skärmar i nackstöden på en (som jag antar) A4?
audistyle skrev:
tja!

tänkte trycka in två skärmar i nackstöden på typ 7 eller 9".. vill inte ha dem kopplade till bilens högtalare utan med egna högtalare (alt. hörlurar), och i baksätet i mittenplatsen så finns det ett så kallat "armstöd" med ficka, där man får in en PS2a.. så jag tänkte köra den som dvd, låter som ett billigt och helt ok alternativ då man också kan spela lite om man känner för det..

Finns det någon firma som kan slänga ihop hela paketet? skärmar + montering? Eller kanske att jag plockar ihop skärmarna och nån firma sköter monteringen? Vad hade en sådan montering kostat isånnafall.. och finns det i 08 området?

Vad kan jag få för skärmar för 3-4tkr? Eller får man lägga på mer än så för hyffsad bild kvalité?


Sökt igenom lite andra trådar.. känns inte riktigt som att jag fått svar på de frågor ja har så jag kör med en ny tråd helt enkelt..
Nä jag gick ut och mätte, får bara in 7.. smile Men om vi nu spekulerar, vad kan en komplett kostnad landa på? Vet att det finns HELT OK skärmar för 2 papp, + montering 2 kanske? Eller? yikes

4 005 Inlägg
23 mars 2009
#3
En väldigt enkel lösning kan vara att helt enkelt köpa nya nackstöd med inbyggda skärmar, bort med de gamla, in med de nya. Finns i skinn och lite olika.

Nextbase har ett par rätt snygga.

BRL säljer flera och kanske kan hjälpa dig med detta.


16 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#4
linuslinje skrev:
En väldigt enkel lösning kan vara att helt enkelt köpa nya nackstöd med inbyggda skärmar, bort med de gamla, in med de nya. Finns i skinn och lite olika.

Nextbase har ett par rätt snygga.

BRL säljer flera och kanske kan hjälpa dig med detta.
problemet blir nyansen på nya nackstöd, vill ha dem nackstöden som finns nu! smile

16 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#5
nää inte fixat jack shit faktiskt.. och jag har lite taskig med tid och ork nu och ett par veckor framåt, därför jag hellre låter en firma göra allt samtidigt så slipper men allt tjat.. men BRL skrev någon, dem finns nere i kungens kurva.. dock varit inne på deras sida och de enda spelarna dem har ser ju riktigt plastiga och B ut yikes

16 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#6
Swedenrockers skrev:
Skärmar menar du väl, för spelaren skulle väl vara en Ps2?
audistyle skrev:
dock varit inne på deras sida och de enda spelarna dem har ser ju riktigt plastiga och B ut yikes
precis smile trött..

16 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#7
Swedenrockers skrev:
Du kan ju kika runt efter Jvc, Pioneer, Alpine eller Veba-skärmar. Dessa fungerar bra, det billigaste alternativet är nog Veba.
audistyle skrev:
Swedenrockers skrev:
Skärmar menar du väl, för spelaren skulle väl vara en Ps2?
precis smile trött..
aa jag tittade hos mds såg nån modell för 1700 och den såg ganska clean ut.. vilket är det jag är ute efter så  det blir nog ett samtal till dem imorgon för ett pris på det hela smile tack för hjälpen


Sök