Det som de flesta använder är ju glasfiber och polyester.
Jag skulle nog hellre använda den rosa eller blåa cellplasten, den "smular" inte och är lite lättare att jobba med. Tror att polyestern smälter cellplasten så ett tips är att lägga på nått mellan glasfibern och själv mallen.
jag köpte 20kg Polyester för sex månader för 850kr o va o köpte 20kg igen av de för två veckor sen o de hade ju rabbat på 20% så det blev ännu billigare o 20kg lär ju bli över om du inte slöser
Det som de flesta använder är ju glasfiber och polyester.
Jag skulle nog hellre använda den rosa eller blåa cellplasten, den "smular" inte och är lite lättare att jobba med. Tror att polyestern smälter cellplasten så ett tips är att lägga på nått mellan glasfibern och själv mallen.
jag brukar lägga på två lager pappers tejp som man handlar på biltema så den inte smälter o det funkar bra för mig så tejp va det lättaste för min del men det finns säkert div andra saker med men det va mitt sätt bara
bygga en Fram spoiler (dvs kapa orginalet o bygga på) hur mycket polyester skulle det gå åt ca. om man använder http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm som grund och använder max antalet Fiberväv lager som han pratar om.