3609
Sök

Blaupunkt, ett bra märke?

Datornörd
123 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Tja!

Har en polare som kan fixa Blaupunkt prylar för en billigare peng. Nu tänkte jag höra med er om det är ett bra märke, har nämligen ingen återförsäljare i närheten. Så det blir att köpa i "blindo". Det är iofs inte deras dyraste saker jag ska ha, bara ur låg/mellan-sortimentet. Vill ha något kul att pilla med bara. Det blir en HU och högtalare ur GT serien. Det är basicly allt på www.blaupunkt.se som han kan fixa fram.
Har ni någon uppfattning eller kritik om Blaupunkt?

/Phalle

SSS -12
3 217 Inlägg
29 mars 2006
Det kan inte vara ett gigantiskt ihållande märke för ingenting ju! Men jag vet inte... Det bör ju vara bra eftersom det har hållit i sig ett tag och fortfarande säljer!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

736 Inlägg
29 mars 2006
Hmm, förr var det i alla fall "ett av de bästa", men jag vet inte hur det är idag...
Satt en Blaupunkt bandare i Volvon när jag köpte den, jäklar, men blev ju lite stolt. I med ett bra band och drog upp volymen allt vad volvo orginal högtalarna (5 watt) pallade. Det vill säga lagom för att höra om man höll sig under 100 knyck...
Dock började bandet att gå långsamare och långsamare efter 5 mil för att till sist stanna... Jaja. Men jag tror det är riktigt bra grejor som ex Sony eller bättre...

SSS -12
3 217 Inlägg
29 mars 2006
Nu tror jag inte att människan där uppe talar om en bandare! Tekniken har gått framåt frasse4 tongue

Jag skulle helt klart förlita mig till en Blaupunkt, och är du inte nöjd, då reklamerar man!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

781 Inlägg
29 mars 2006
blaupunkt är faktist bra grejer särskilt om du får dom billigt..

fassan hade massa av de i sin 940.. å de spelade bra.. steg, bandare med kortlås och cdvälxlarsystem och högtalare.. ra grejer borde hålla kvalite ännu tycker man.

kanske inte finlir men spelar bra

18 Inlägg
30 mars 2006
blaupunkt funkar helt ok..

295 Inlägg
30 mars 2006
snackar vi blaupunkt stereo´s under 3 papp så säger jag PLASTIG SKIT! men snackar vi dvd å fetare grejer så är det nog väldigt bra.

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

251 Inlägg
30 mars 2006
får riktigt mycket för pengarna vad gällande blaupunkt..men som arnie sa dom under 3000 kan man skippa men dom som kostar runt 5papp e helt ok å funkar prima med et fint å klart ljud

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
30 mars 2006
blaupunkt håller sig fortfarande i klass med övriga topp konkurenter!smile

Team Insane Racing

Datornörd
123 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
Ok. Det var ingen som skrev att de är tokdåliga i alla fall smile
Det är tyvärr under 3k som jag ska ha. Fårt testa mig fram, det går ju, som någon sa, att reklamera. Tack för svaren.

tekniker
88 Inlägg
2 april 2006
Blaupunkt??!!!
Allt sedan tidens begynnelse, nej i helsike heller. Blaupunkt var fram till och med 70-talet troligen världens bästa bilradio tillverkare. Med modeller som Frankfurth och Köln(självsökande med motor). Under 70-talet slog kasettstereon genom på allvar och efterfrågan på apparater steg liksom för en kort tid priserna på dessa tyska underverk. Philpis var också väl framme i leken. Vad som faktiskt skedde var att Philips tillsammans med den kompaktkassett man yutvecklat började tillverka bilstereo hos Sony i Japan. Plötsligt hamnade Blaupunkt lite på efterkälken. Idag finns troligen bara 5-10 tillverkare kvar som tillverkar alla de varumärken som vi köper. Samsung är en av de allra största. Antingen det nu gäller dvd, whs eller cd maskiner rör det sig om dessa 5 tillverkare. På samma sätt har det blivit med andra delar inom Stereo-TV osv. Många märken som tillverkas av en o samma tillverkare.
liten kuriositet: Matschuschita/ Japan = National / JApan = Panasonic -Japan = Toyota - Japan /  = VW/Aus =GE / USA = Ford/USA = Ford/UK = Ford/De = Ford.......... listan blir oändligt lån
eller varför inte stanna i ljudbild sektorn:
RCA Victor (skivbolag USA) = RCA Victor Hifi USA = Philco USA = JVC Japan(Japan Victor Company = Thomson Frankrike.....
finns massor liknadne konstellationer. ler

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
2 april 2006
blaupunkt är bra smile deras GPSer är fina grejjer iaf!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Team Tondöv
649 Inlägg
2 april 2006
Vissa av Blau's grejor är RIKTIGT bra, kolla på Bremen tex!
Hur dom billigare grejorna är ska jag låta vara osagt..

249 Inlägg
2 april 2006
Blaupunkt ägs av Bosch, m.a.o gedigna prylar, håller ofta mycket länge.
Brukar vara bra ljud även i de billigare varianterna men dåligt med finesser. Men när jag för ca 10 år sedan pysslade lite med bilstereo så tyckte jag att de hade ett dovt ljud, man var tvungen att kompensera med mycket diskant. Kan kanske bero på att man inte körde med samma märke på slutsteg och högtalare.
Så hittar du en som verkar ok, så slå till.
(Du kan alltid sälja den till någon äldre släkting som minns sina ungdomsdagar med en Blaupunkt)

Sök