3322
Sök

Bilen känns instabil vid 90km/h och uppåt. Volvo S40 2,0 se

Mollllgan
26 mars 2009
Trådstartare
Tjenna.. Har ett problem med bilen igen.
När man kör mellan 90-120 km/h så känns det ibland som om bilen går på en isfläck.
Den liksom kanar åt sidan. Jävligt otäckt när det händer. Känns typ som om det är en isfläck på vägen vart 100:e meter.

Vad kan detta bero på?

Kan tillägga att jag först trodde det berodde på vinden men det blåser ju inte stormbyar ffs.
Alla andra bilar glider så fint fram på vägarna men inte  jag för min betér sig som en dreverhund  i skogen.

Alla tips är välkommna.

Mvh
Senast redigerat av _S40_ (26 mars 2009)

SAAB-Dåre
192 Inlägg
26 mars 2009
Nån styrled? smile

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 mars 2009
kass framvagns inställning /dåligt lufttryck i däcken?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
26 mars 2009
Skulle kunna gissa att det är massor av roliga bussningar i fram och bakvagn som börjar bli lite möra efter ex antal års slitage. Min uppför sig ungefär likadant och på min är det bakvagnsbryggsbussningarna (långt ord) som är slut. Jag har nya men ingenstans och byta tongue

Då brukar symptomen vara att bilen nästa "ormar" sig vi ex hårdvind.
Senast redigerat av -Mackan- (26 mars 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

747 Inlägg
26 mars 2009
Som ovan skriver kan det vara ett antal bussningar som börjar ge upp, annars som sagt om det börjar bli lite varmare och du kör på torrasfalt kan vinterdäcken vara en orsak till att bilen känns extra vinglig på vägen.

Kontrollera även vad du kör på för däcktryck också!

Mvh Toni
Senast redigerat av tonimakaroni (26 mars 2009)

/ Toni Larsson

x40
1 209 Inlägg
26 mars 2009
det jag kan säga e bara att du har fel inställning av bakbagnen. när jag bytte bussningar på min bil blev så..

Volvo S40 turbo.

Sök