2622
Sök

Råd om fälg och däck.

236 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Hej!
Har lite beslutsångest om hur jag ska göra med sommar fälg och däck köp till min volvo v70xc cross country -98. Jag vill inte ha större fälgar än 16", Men vet inte vilka fälgar som passar bra till min xc?

Sedan undrar jag om det ser dumt ut om jag har 205/60 r16? Sedan har jag kollat runt lite på däckonline.se och det finns en del billiga däck typ (Goodride och sunny) men jag undrar vad det är för kvalite på de?

MVH Martin

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

144 Inlägg
27 mars 2009
Det är ok däcksdimensioner för din bil. De däck som du frågar om är marknadens billigaste kinatillverkade däck. De är EU-godkända, dock brukare väl inte vinna däckstester men det blir ju billiga mil på däcken. Så länge du är medveten om att det inte är banracingdäck du kör på så duger de alldeles utmärkt.

Robban

Robert

356 Inlägg
27 mars 2009
Hade goodride på en bil förut, helt nya runt om. Skulle starta från en korsning när det regnade,släppte upp kopplingen och gasade lite som man brukar göra, ingen rivstart. Bilen spann iväg på ettan.
Rätt okej fäste vid torrt väglag, ett rent helvete vid vått.
Och om jag hade en bil med mycket punch under huven? Det var en volvo 740 med b230e-motorn....

236 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Okej helst vill jag inte köpa beg däck pga det ör noga med att däcken har lika mönster djup på awd volvos. hittar jag de billigaste däcken på däckonline eller finns det billigare??

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

Sök