3644
Sök

Behöver får till pys ljuset

106 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
#1
Jag har en Audi a6 98* 1.8t chippad med powerchip, det ska vara 190hk. Han som chippa sa att den orig dumpventil är trasig, och rek där med en Dumpventil som är hydrid.  I Bilenträsken finns det mängder av dumpventiler och frågar är viken ska man har då man ändå bara har 190hk.

Jag såg att En GFB Hybrid dumpventil anpassad för 1.8t modell för 1.9k + sportfilter + 650kr. Det måste finns ett vettiga sätta att får pysljudet utan att läggar ner sådan pengar.smile


Ursäkta min dyslexi..

1 567 Inlägg
28 mars 2009
#2
Dagens ilandsproblem....Köp valfri öppen dump och montera men jag vet inte hur det lirar med audi motorer.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

38 Inlägg
28 mars 2009
#3
Nja.. Det får nog bli till att köpa. Kolla på www.btracing.se

Jag beställde min dump där, mycket vettiga priser på dumpar och min funkar klockrent.


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
28 mars 2009
#4
sselraeF skrev:
Jag har en Audi a6 98* 1.8t chippad med powerchip, det ska vara 190hk. Han som chippa sa att den orig dumpventil är trasig, och rek där med en Dumpventil som är hydrid.  I Bilenträsken finns det mängder av dumpventiler och frågar är viken ska man har då man ändå bara har 190hk.

Jag såg att En GFB Hybrid dumpventil anpassad för 1.8t modell för 1.9k + sportfilter + 650kr. Det måste finns ett vettiga sätta att får pysljudet utan att läggar ner sådan pengar.smile


Ursäkta min dyslexi..

Byt dumpen till en från en starkare 1.8T motor, typ Audi TT/S3 225HK. Dom dumparna finns ju att inhandla hos närmaste VAG handlare och kostar inte många hundralappar. Sen ett öppet filter så får du pysljudet.

Inläggskritiker
990 Inlägg
28 mars 2009
#5
Ska du inte ladda på nåt så kan du slänga dit vilken som, billig kopia funkar utmärkt på en orginalbil, värre om man ska ladda 2 bar smile
tänk på att om du har luftmassemätare så måste du ha hybridventil, annars går det bra med en atmosfärisk

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 867 Inlägg
28 mars 2009
#6
www.dahlbackracing.se
Deras aludump med tre oringar funkar skitbra på dessa motorer, och den kommer aldrig gå sönder.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 002 Inlägg
28 mars 2009
#7
det funkar fint me en vanlig orginal..

...

653 Inlägg
28 mars 2009
#8
Har inte audi mapsensor? För då funkar det med vilken dump som helst, skippa atmosfärisk ifall du har en LMM


Hårdast
143 Inlägg
28 mars 2009
#9
bara jag som vill bli av med pysljudet?

1 062 Inlägg
28 mars 2009
#10
Mr-Crd skrev:
bara jag som vill bli av med pysljudet?

jag vill med bli av med mitt big_smile

montarade en återcirkulerande dump i torsdags i hopp om att det skull minskas men icke låtar ju fortfarande lika mkt lol

jag vet om en annan dump som en kille som heter marmander har gjort dem monterade hans öppna dump på en 6-700hk cossie dem var typ tvugna att veva ner rutorna för att höra "pyset" cool

mvh

Team Björkeryd

15 Inlägg
28 mars 2009
#11
montera dump och om den inte dumpar när du står och varvar när står stilla Kör istället. överskattat med dump om de bara ska pysa


106 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
#12
Tack för alla snälla svaren smile..
Värsta Ilandsproblem jag vet smile

Blev arbetslös i går, kommer och får tittar på bilen nu efter istället för att köra den sad
det där med billigt dumpventil till billen är ju mer vetti än att köpa ett för 1.9k tongue då jag ändå inte har några planera större laddning.

313 Inlägg
28 mars 2009
#13
skaffa en forge återcirkulerande till den.funkar fint på audi motorer.
har du LMM så kan du glömma pysljudet.  för då spelar det ingen roll om du har hybrid eller inte för motorn tar stryk utan att man märker de de första 200milen sen börjar problemen ploppa upp som turbo byte etc.audi motorerna är känsliga när det gäller å byta dumpventiler.men som sagt en forge återcirkulerande kunde nog funka fint på den.
lycka till!
Senast redigerat av ezz4 (28 mars 2009)

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

106 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
#14
ezz4 skrev:
skaffa en forge återcirkulerande till den.funkar fint på audi motorer.
har du LMM så kan du glömma pysljudet.  för då spelar det ingen roll om du har hybrid eller inte för motorn tar stryk utan att man märker de de första 200milen sen börjar problemen ploppa upp som turbo byte etc.audi motorerna är känsliga när det gäller å byta dumpventiler.men som sagt en forge återcirkulerande kunde nog funka fint på den.
lycka till!

better safe and sorry, det får blir en återcirukularande + ett sportluftfilter då kanske det låter lite orka vara knässen nu när man är så fint kallad "arbetsökade"

313 Inlägg
29 mars 2009
#15
forge återcirkulerande: http://www.speedart.se/zencart/index.ph … 476de3d85f

Luftfilter: http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H
där finns massa olika bara du ska ha rätt storlek m.m

där finns prisvärda grejor till dig.hamnar på runt tusenlappen och då fårdu grejor som duger perfekt för din motor.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

273 Inlägg
29 mars 2009
#16
wildboy_87_ skrev:
Mr-Crd skrev:
bara jag som vill bli av med pysljudet?

jag vill med bli av med mitt big_smile

montarade en återcirkulerande dump i torsdags i hopp om att det skull minskas men icke låtar ju fortfarande lika mkt lol

jag vet om en annan dump som en kille som heter marmander har gjort dem monterade hans öppna dump på en 6-700hk cossie dem var typ tvugna att veva ner rutorna för att höra "pyset" cool

mvh

HAHA min pyser också något så in i h-e, även om jag drar igång stereon på hög volym så hör jag pyset genom luftfiltret xD

106 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
#17
Jag ringer till Åmåls V.A.G och frågade efter Audi TT dump, han som jobbade med Reservdel han påstod att dom inte har nåt som heter dumpventil i deras database och skicka mig vidare till en som meka.
Han känner till dumpventil dock så säger att han den sitter fast vid turbo. Då måste man byta ut hela turbo inte endast dumpventilen. han sa nåt mer om att jag bode ringa till Turbocentrum i Gbg för en ny separat Dumpventril.

Jag kunde inte mer göra än sägar tack och hej. Ringer sen till Uddevallas V.A.G där Visst dom var det var dock så heter nåt annat i deras database . Killen förklara att det är någon tysk som har översätt alla dela på ett diplomatiskt visst. Därför heter deras del inte dumpventil.

Den Dumpventil till min Audi kosta 450kr nåt mellan den till Audi tt Kosta 330kr smile.. desutom hade han ett på laget. tongue fan var tänker jag och var överlyckligt.

Kan man sätta en TT dump på en Audi a6 hursomhelst utan att konvertera på nåt sätt? snacka om glapp mellan ställerna. Uddevalla Jätte bra serivce och vill gärna hjälpa till. Mellan i Åmål så var dom Tröga och visste inte så mycket.              Tack för i dag.
Senast redigerat av sselraeF (30 mars 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 mars 2009
#18
Killen på reservdelslagret i Åmål trodde nog att du menade Wastegate/klocka för dom brukar sitta ihop med turbon.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
30 mars 2009
#19
Mr-Crd skrev:
bara jag som vill bli av med pysljudet?

Trådskaparen vill ju inte ha "pysLJUD" han vill ju ha "pys LJUS" roll  tongue

/Påsen

PÅSEN RACING

1 002 Inlägg
30 mars 2009
#20
påsen skrev:
Mr-Crd skrev:
bara jag som vill bli av med pysljudet?

Trådskaparen vill ju inte ha "pysLJUD" han vill ju ha "pys LJUS" roll  tongue

/Påsen

Sorry, jag missade det.. Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig..

...


Sök