3093
Sök

Lite smått och gott om polisens humör (KIRUNA)

HEHE
156 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Allt började med att vi hade polisradion i bilen som alltid, vi befann oss på 1 plats dära polisen höll till, körde förbi dom engång när dom stannat en bil, samma poliser på varje plats.
En polis tog även alkotest på mig när vi stog utanför ett hyreshus dära vi hört att det var en livad fest. Onödigt? Javisst. Han kom och körde mot oss när vi skulle dra därifrån, drog på hellyserna och alkotestade/kollade körkortet, detta hände då mitt inne på gården.

Vi hörde om att det vart bråk i ett hyreshus, och vi åkte såklart dit.
När vi skulle svänga in på gården dära det hänt så stog det redan 2polis bilar och 2 securitas bilar dära, så vi började backa.
Då kommer den polisen som tidigare tog alkotestet/kollade körkortet och blinkade med en ficklampa, så jag stannade, slog av polisradion fort.
Öppnar fönstret och då hör man:
(P)=Polis
(J)=Jag

(P)
-Hallå
-Hallå
-Vart är sökaren
-Vart är sökaren
Detta skrek han då i sin radio, för att försöka höra sig själv på min avstängda radio smile
-Vart har du sökaren?

(J)
-Jag har ingen, vi såg er åka hit och följde efter.

(P)
-Om du inte slutar följa efter oss så kommer jag börja skriva böter på att du följer efter oss, eller hitta fel, jag kan leta fram fel, jag hittar den!

(J)
-Jaha?

(P)
-Jag hittar fel, om du inte slutar då letar jag fram fel att bötfälla dig på.

Sedan hörde man i polisens radio
Centralen ropade
-Ville du något eller?
(P)
-Nej, det var inget!

Sedan började han klaga på mig/oss igen då.

(P)
-Fattaru, sluta följa efter oss, annars letar jag fram fel.

(J)
-Okej.

(P)
-Ja, lägg av nu, annars hittar jag fel.
-Jag kommer hitta den! (Polisradion tror jag då han menade)

(J)
-Okej.

(P)
-Ja, så sluta nu annars måste jag börja leta fel, fattaru?

(J)
-Ja, okej!

(P)
-Bra, hejdå!

(J)
-Okey, hey!

Stängde då rutan och åkte och parkerade bilen, vi knallade istället in på gården dära det hade hänt något.
Och jag säger då det, har aldrig sett en polis stå och glo så mycket på en som då.. Haha, var rätt komiskt smile

Men iallfall, det är ju inte olagligt att ha en polisradio.
Och för det andra hade man vart kvick nog att plocka upp sin mobiltelefon och spelat in det dära så hade man nog kunna anmäla han för olagahot eller dylikt?
Det var lite mera än det dära som han sa, men jag minns inte riktigt exakt så, men ungefär sådära smile

Har ni varit med om något liknande?
Skriv gärna ner vad farbror blå hittade på då!

Allt detta hände i Kiruna, natten mot lördag 28/3-09.

Tack och hej / Micke
Senast redigerat av MICKEHEHE (28 mars 2009)

3 714 Inlägg
28 mars 2009
Blogg??

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

HEHE
156 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
bollen1986 skrev:
Blogg??

Varför inte en tråd också :E?

Forummoderator
26 390 Inlägg
28 mars 2009
Var det inte en nyligen som blev bötfälld för han körde för nära en polisbil, alltså att han körde bakom och låg för tätt inpå?
Jag vet inte vad du jobbar med "MICKEHEHE" men säg att du - bara som exempel - sitter på ett kontor på vardagarna. Skulle du bli glad om du hade någon som blängde på dig hela dagarna då..?
De gör sina jobb, och jag antar att detta var på kvällen. De har nog med bekymmer. Ge dem inte ett till..bara ett vänskapligt råd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 277 Inlägg
28 mars 2009
AirOne skrev:
Var det inte en nyligen som blev bötfälld för han körde för nära en polisbil, alltså att han körde bakom och låg för tätt inpå?

Får hoppas att detta är sant!
Kanske idioterna lär sig någon gång, det går inge fortare varesig du ligger 10cm bakom eller 5 m....

276 Inlägg
28 mars 2009
AirOne skrev:
Jag vet inte vad du jobbar med "MICKEHEHE" men säg att du - bara som exempel - sitter på ett kontor på vardagarna. Skulle du bli glad om du hade någon som blängde på dig hela dagarna då..?
De gör sina jobb, och jag antar att detta var på kvällen. De har nog med bekymmer. Ge dem inte ett till..bara ett vänskapligt råd.

jag förstår vad du menar, men samtidigt måste dom ju ha förståelse för att man blir nyfiken när dom blåser om en, tutandes med blåljusen. sen e det vl lite skillnad att nån glor över axeln när man sitter o petr i massa redan så jobbigt pappersarbete och om nån står o glor 20 meter bort bakom avspärrningarna!! men det kanske bara e jag:D

1 800 Inlägg
28 mars 2009
Varför glädjas med andras olycka!??
För det är ju precis det ni gör eftersom ni är så jäkla nyfikna att ni följer efter...

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
28 mars 2009
Ett tips från mig är att skaffa er ett liv istället för att irritera poliser som åker ut för att ta hand om misshandel och allt vad det var.

Töntar.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

57 Inlägg
28 mars 2009
Torlejf skrev:
Ett tips från mig är att skaffa er ett liv istället för att irritera poliser som åker ut för att ta hand om misshandel och allt vad det var.

Töntar.

Mvh. David.

typ. finns väll ingen anledning göra så bara för att man är så förbannat nyfiken så man måste åka efter och kolla vad polisen håller på med, låt dem hålla på med viktigare saker än att reta upp sig på er.

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 mars 2009
Är det inte bättre att ha polisradion till att lyckas hålla sig från polisen, istället för att söka sig till den?

Muttley
28 mars 2009
finns en tråd där du kan skriva allt med polisen.

Sen tycker jag du är jävligt omogen som åker ut så fort de händer något. get a life:)

Administratör
11 960 Inlägg
28 mars 2009
Diskussionsunderlag saknas. Prova bloggen om du absolut vill att andra ska läsa detta.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök