2846
Sök

Byta front Volvo 745 -88 till -90

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#1
hur mkt jobb är det?
har hört att det bara är att byta skärmar och stötat å så. men fick höra idag att man måste kapa hela frontpartiet och svetsta på det nya?
vad gör jag? har precis köpt en 740-90a för att ta skärmar och sånt ifrån tongue

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
29 mars 2009
#3
det går att kapa upp lykt hålet för att få plats med lamporna så slipper du byta hela front plåten..!! har tyvärr ingen bild å lite jobbigt att förklara hur exakt..!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#4
är det de ENDA stora ingreppet? för isånt fall är det ju no problems? bara kapa bort "lysplåtarna" från nya och svetsa på min bil? har ju en hel bil att ta grejjer från så.?? ska jag ge det ett försök?

-den satt som en fläskläpp-

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 mars 2009
#5
Släng på 940 front istället ? Mycket snyggare o nästan samma sak.

C H E V R O L E T <3

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#6
Children-Of-Bodom skrev:
Släng på 940 front istället ? Mycket snyggare o nästan samma sak.

saken är att jag fick köpa chefens 740 -90:a billigt så inge snack om saken. blir den fronten eller ingen. men fortfarande. vill veta om det går eller inte?

-den satt som en fläskläpp-

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 mars 2009
#7
Klart det går. Finns hur många som helst som har det.

C H E V R O L E T <3

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#8
Children-Of-Bodom skrev:
Klart det går. Finns hur många som helst som har det.

fått höra av en bekant att när han skulle göra det så slutade det med att han fick kapa så pass mkt att båda bilarna låg på skroten efter det pga för mkt jobb...

-den satt som en fläskläpp-

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 mars 2009
#9
husmus skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Klart det går. Finns hur många som helst som har det.

fått höra av en bekant att när han skulle göra det så slutade det med att han fick kapa så pass mkt att båda bilarna låg på skroten efter det pga för mkt jobb...

hmm kajj. Har hört tvärtom. Har en kompis som har 745a 91a ped 940 front . Om du inte får nått vettigt svar här så kan jag kolla upp imorgon vad exakt han fick göra med sin bil.

C H E V R O L E T <3

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#10
Children-Of-Bodom skrev:
husmus skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Klart det går. Finns hur många som helst som har det.

fått höra av en bekant att när han skulle göra det så slutade det med att han fick kapa så pass mkt att båda bilarna låg på skroten efter det pga för mkt jobb...

hmm kajj. Har hört tvärtom. Har en kompis som har 745a 91a ped 940 front . Om du inte får nått vettigt svar här så kan jag kolla upp imorgon vad exakt han fick göra med sin bil.

men det är skillnad. 740 från årsmodell 90 och uppåt har samma kaross som 940 och är darför bara bolton.
men iochmed att min kaross är annorlunda så måste det modifieras vad jag hört. -90 front och 940 front är typ samma så spelar ingen roll vilken jag sätter på min bil. kommer bli strul iaf.

men detta är vad jag hört. vill höra om någon som gjort detta som VET.

tack för snabba svar iaf!

-den satt som en fläskläpp-

99 Inlägg
29 mars 2009
#11
ja du måste byta lysplåtarna. 90:ans o 940 front är bara bolt on


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#12
container_johan skrev:
ja du måste byta lysplåtarna. 90:ans o 940 front är bara bolt on

men då är det bara kapa bort mina och på andra bilen så svetsa den på min?
ähh.. kan inte va så svårt vafan. jag testar tongue

synd om jag misslyckas bara för bilen jag tar grejjerna ifrån är en sjukt fräsh 740 glt -90 16v som gått drygt 8000mil tongue

-den satt som en fläskläpp-

Bags are for bitches
296 Inlägg
29 mars 2009
#13
husmus skrev:
container_johan skrev:
ja du måste byta lysplåtarna. 90:ans o 940 front är bara bolt on

men då är det bara kapa bort mina och på andra bilen så svetsa den på min?
ähh.. kan inte va så svårt vafan. jag testar tongue

synd om jag misslyckas bara för bilen jag tar grejjerna ifrån är en sjukt fräsh 740 glt -90 16v som gått drygt 8000mil tongue

Vaför kör du då inte med nya bilen du tänkt ta grejer ifrån? :S

Eller har jag fel igen?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#14
16-V skrev:
husmus skrev:
container_johan skrev:
ja du måste byta lysplåtarna. 90:ans o 940 front är bara bolt on

men då är det bara kapa bort mina och på andra bilen så svetsa den på min?
ähh.. kan inte va så svårt vafan. jag testar tongue

synd om jag misslyckas bara för bilen jag tar grejjerna ifrån är en sjukt fräsh 740 glt -90 16v som gått drygt 8000mil tongue

Vaför kör du då inte med nya bilen du tänkt ta grejer ifrån? :S

orkar inte regga den med turbo samt är det en sedan.

-den satt som en fläskläpp-

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 mars 2009
#15
husmus skrev:
16-V skrev:
husmus skrev:

men då är det bara kapa bort mina och på andra bilen så svetsa den på min?
ähh.. kan inte va så svårt vafan. jag testar tongue

synd om jag misslyckas bara för bilen jag tar grejjerna ifrån är en sjukt fräsh 740 glt -90 16v som gått drygt 8000mil tongue

Vaför kör du då inte med nya bilen du tänkt ta grejer ifrån? :S

orkar inte regga den med turbo samt är det en sedan.

Sälj hela 744an istället, lär ju tjäna en hacka på de tongue

Jonas

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
#16
Volvo_Mannen skrev:
husmus skrev:
16-V skrev:

Vaför kör du då inte med nya bilen du tänkt ta grejer ifrån? :S

orkar inte regga den med turbo samt är det en sedan.

Sälj hela 744an istället, lär ju tjäna en hacka på de tongue

är inte ute efter pengarna dock tongue

KANSKE om jag får ett riktigt bra pris på den som den står tongue

-den satt som en fläskläpp-


Sök