2672
Sök

Lacka volvo 240 turbo fälgar

Avstängd
519 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Heeej! Har ett par 240 turbo fälgar liggandes o är sugen på å lacka centrumet svart. Och då lyder min fråga, måste jag blästra elr räcker det med o slipa ner dem o grunda och sen på med färg? dem är inte så dåliga så tycker inte att de behövs att blästra...Tacksam för svar, oh har du inget vettigt o komma med o bara klaga kan du dra! smile

köss hej
Senast redigerat av volvo_nicke3 (29 mars 2009)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
29 mars 2009
Slipa ner dem med grov sandpapper, sen så slipar du med fint sandpapper, maskera det du inte vill måla, grundlacka en eller kanske två gånger sen så lackar du dem i den färg du vill 2-3 gånger så att det täcker riktigt.

Hade jag gjort det så hade jag även klarlackat 4-5 gånger efteråt och helst våtslipat mellan gångerna för att få lite djup i lacken.

/Påsen

PÅSEN RACING

Avstängd
519 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
påsen skrev:
Slipa ner dem med grov sandpapper, sen så slipar du med fint sandpapper, maskera det du inte vill måla, grundlacka en eller kanske två gånger sen så lackar du dem i den färg du vill 2-3 gånger så att det täcker riktigt.

Hade jag gjort det så hade jag även klarlackat 4-5 gånger efteråt och helst våtslipat mellan gångerna för att få lite djup i lacken.

/Påsen

Okej, ingen risk för att de blir stora repor i fälgen med ett grovt sandpapper?
Senast redigerat av volvo_nicke3 (29 mars 2009)

686 Inlägg
29 mars 2009
volvo_nicke3 skrev:
påsen skrev:

/Påsen

Okej, ingen risk för att de blir stora repor i fälgen med ett grovt sandpapper?

Nja, man ska ju inte ha för grovt sandpapper, men det måste ju vara tillräckligt för att få bort all gammal skit, klarlack osv. från dem.
Men som sagt så behövs det inte så jättegrovt papper.
Går ju att testa med enbart fint sandpapper och se hur det blir.

Tänk på att underarbetet/förarbetet är minst lika viktigt som lackeringen i sig.
Ett dåligt underarbete/förarbete ger en dålig lack.

/påsen

PÅSEN RACING

144 Inlägg
29 mars 2009
Det är tom så att förarbetet är det viktigaste för bra slutresultat.

Robban

Robert

Avstängd
519 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
okej tack för svaren! smile

Avstängd
519 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
tjena igen, har grundat mina fälgar nu, nu är min fråga om jag ska välja mattsvart elr blanksvart? och om jag tar mattsvart går de ta klarlack då? 
Tacksam för svar ! Mvh

686 Inlägg
7 april 2009
Kör blanksvarta och sedan våtslipa och klarlacka, våtslipa och klarlacka, våtslipa och klarlacka så att du får lite djup i lacken, blir snyggt som fan om man är noga men det tar lite tid tongue

/Påsen
Senast redigerat av påsen (7 april 2009)

PÅSEN RACING

Sök