2834
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
562 515 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
amatörkonstruktör
535 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#301
efreeli skrev:
dyeltsbreh skrev:
efreeli: Klocka utan mittkonsoll? big_smile

Emilius: Kanonbra!

NightCruiser: Sweet! Undrar om alla dom listerna kanske passar? Eller är det mycket som skiljer i längd från 144'an? Du får klura ut ett pris för kalaset då big_smile
slet bort klockan då jag visste inte om den funka xD orkade inte kolla så jag stopp in en volt mätare iställe tongue
Haha men jag vill ju ha hela grejen juuu big_smile klockan ska jag inte ha kvar, ska trycka i mätaren till luftfjädringen där i wink


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 februari 2010
#302
min klocka lever sitt egna liv, går alltid 10 minuter efter hur man än gör tongue men köp hela bilen då big_smile bjud 1000kr så får vi hoppas att du inte får gamla avgasrör flygandes efter dig^^

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
22 februari 2010
#303
Volvo1968 skrev:
min klocka lever sitt egna liv, går alltid 10 minuter efter hur man än gör tongue men köp hela bilen då big_smile bjud 1000kr så får vi hoppas att du inte får gamla avgasrör flygandes efter dig^^
mer bilder mindre snack;) kanon arbete du gör big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

amatörkonstruktör
535 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#304
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:
min klocka lever sitt egna liv, går alltid 10 minuter efter hur man än gör tongue men köp hela bilen då big_smile bjud 1000kr så får vi hoppas att du inte får gamla avgasrör flygandes efter dig^^
mer bilder mindre snack;) kanon arbete du gör big_smile
Har inte hunnit ta nå mer bilder tongue och han skulle ha sex papp för bilfan, så njäää..
Men nu är även framvagnen nere, gick så fort så för mig som fick stå brevid och titta på ^^

Kör sorgedag idag.. fick mail från Elmia, dom var intresserade och ville se bilen, men det finns tyvärr inga möjligheter att hinna klart tills dess, så nu är jag lite ledsen neutral
Men men, nästa år står jag gärna där om dom fortfarande är intresserade. Som tur är finns det ju många andra roliga saker att åka på i år, och tänker vara glad över att dom iallafall var intresserade av bilen, men jag tänker ändå sörja tongue

Nu blir det soffan med muffins som jag så duktigt krängt ihop, tröstäta ftw! big_smile


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 februari 2010
#305
140 monter... tongue

jo det är ju inte den sista utställningen detta året så du hinner nog med smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

4 Inlägg
23 februari 2010
#306
Jobba på nu!
Kan erbjuda mig att hjälpa till (eller vara i vägen) någon kväll, har blivit alldeles för mycket snickrande och för lite mekande på sistone, det kliar i fingrarna!


amatörkonstruktör
535 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
#307
Volvo1968: Helt sant, lär ju komma neråt och hälsa på dig i sommar också big_smile

TommyBrand: Det får du hemskt gärna göra big_smile


2 164 Inlägg
23 februari 2010
#308
Vrom i sommar får du komma till! smile

"Life´s too short to drive a boring car"

SÄNK MER!
389 Inlägg
23 februari 2010
#309
verkar bli riktigt tuff:D fortsätt såhär!


amatörkonstruktör
535 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
#310
dadde: helt klart möjligt big_smile

dahlens: tackar! smile


amatörkonstruktör
535 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#312
VovlokaXxen skrev:
Hur gåre för dej? smile
Rätt segt >< Bannad från garaget tills byggfolket kommit och inspekterat.
Sen har jag jobbat natt hela veckan, plus veckan som kommer, så har dåligt med tid just nu sad


1 574 Inlägg
28 februari 2010
#313
dyeltsbreh skrev:
VovlokaXxen skrev:
Hur gåre för dej? smile
Rätt segt >< Bannad från garaget tills byggfolket kommit och inspekterat.
Sen har jag jobbat natt hela veckan, plus veckan som kommer, så har dåligt med tid just nu sad
ajdå, lät inge vidare de! har själv heller inte fått in min bil änn.. men hoppas på att man får in den snart så man kan börja fixa smile


1 163 Inlägg
28 februari 2010
#314
Förbud är till för att brytas... wink
Och det är ju perfekt att jobba natt, komma hem, sova till lunch sen ut och jobba, då får man ju gjort hur mkt som helst. big_smile

Har fortfarande inte kollat dörrarna, men listerna har jag rotat fram, tanklock ska ligga i någon låda.

Mvh


1 163 Inlägg
28 februari 2010
#315
Det var en höger framdörr och en vänster bakdörr jag hade liggande fick jag veta nu...

Mvh


amatörkonstruktör
535 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#316
NightCruiser skrev:
Det var en höger framdörr och en vänster bakdörr jag hade liggande fick jag veta nu...

Mvh
Men kanon smile då vill jag ha vänsterdörren iallafall, plus lister och hela faderullan smile Du kan väl skicka ett PM.


Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 februari 2010
#317
Tufft projekt! Kommer bli riktigt bra tror jag smile


amatörkonstruktör
535 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
#318
dahlens: Tackar smile

Marcus_89: Hoppas på det wink

UPDATE
"Får" äntligen röra mig ut till garaget, fortf inga byggfolk här så nu skiter jag fan i dom och går ut ändå! Tänkte riva isär framvagnen så jag kan köra bort den på blästring, ska ju dit med ungefär halva bilen så lär ta och börja nånstans tongue

Återkommer senare, MED BILDER, så alla söta blir glada wink


2 164 Inlägg
1 mars 2010
#319
shiit, då får man fortsätta vara ledsen då.. tongue jag återkommer oxå senare, MED BILDER, så alla intresserade av min Molly blir glada wink

"Life´s too short to drive a boring car"

Avstängd
1 714 Inlägg
1 mars 2010
#320
Jag kommer nog inte använda mina emblem så du kan förmodligen få köpa dem,
men dem är inte så jättesnygga. Annars har vp nya

http://www.websitefolder.net/VPAUTOPART … PageID=721



Sök