2293
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 711 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
amatörkonstruktör
535 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#521
amazon122s skrev:
jaaha smile blir fint de med en kam och lite små godis smile=P

Ja det räcker bra det smile


79 Inlägg
24 januari 2011
#522
blir nog fint . 130 hästar må väl vara kul smile sen vad du behöver för att få ut de får du väl kolla upp smile


amatörkonstruktör
535 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#523
amazon122s skrev:
blir nog fint . 130 hästar må väl vara kul smile sen vad du behöver för att få ut de får du väl kolla upp smile

Tror jag får lägga vantarna på en polares b20, så ska diskutera lite med honom vad han tror blir bra. Men r-kam och fixa nån fin topp lär det nog iallafall bli smile lär ju ha lite klös när fälgarna väger så pass mycket som dom gör, blir jobbigt i uppförsbackar annars big_smile


Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
25 januari 2011
#524
dyeltsbreh skrev:
volvo___power Har redan nått som ligger här och skräpar wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/869896_3gqc2e.jpg

Jaha ja se där smile En weber är alltid en weber cool Föredrar dock 36/36 smile Men denna såg ju riktigt fin ut smile

Amazon, den skiljer dig från mängden

amatörkonstruktör
535 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#525
volvo___power skrev:
dyeltsbreh skrev:
volvo___power Har redan nått som ligger här och skräpar wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/869896_3gqc2e.jpg

Jaha ja se där smile En weber är alltid en weber cool Föredrar dock 36/36 smile Men denna såg ju riktigt fin ut smile

Ja den är kanonfin, inte vågat ha isär den än, men hoppas den är fin där också smile fick den billigt så då var det lika bra att slå till smile


Avstängd
1 714 Inlägg
25 januari 2011
#526
dyeltsbreh skrev:
amazon122s skrev:
blir nog fint . 130 hästar må väl vara kul smile sen vad du behöver för att få ut de får du väl kolla upp smile

Tror jag får lägga vantarna på en polares b20, så ska diskutera lite med honom vad han tror blir bra. Men r-kam och fixa nån fin topp lär det nog iallafall bli smile lär ju ha lite klös när fälgarna väger så pass mycket som dom gör, blir jobbigt i uppförsbackar annars big_smile

R-kam är väldigt vass. Låter bra och kul när man klarar av att köra en bil med sånt register,
men förvänta dig inte att det händer nånting under 3500 varv.

R-kam är egentligen till för motorer som varvar 7500 och har weber 45or i princip.
I ditt fall vore en d-kam att föredra då den passar bättre mot förgasaren, ger lite bättre ryt smile


amatörkonstruktör
535 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#527
Emilius skrev:
dyeltsbreh skrev:
amazon122s skrev:
blir nog fint . 130 hästar må väl vara kul smile sen vad du behöver för att få ut de får du väl kolla upp smile

Tror jag får lägga vantarna på en polares b20, så ska diskutera lite med honom vad han tror blir bra. Men r-kam och fixa nån fin topp lär det nog iallafall bli smile lär ju ha lite klös när fälgarna väger så pass mycket som dom gör, blir jobbigt i uppförsbackar annars big_smile

R-kam är väldigt vass. Låter bra och kul när man klarar av att köra en bil med sånt register,
men förvänta dig inte att det händer nånting under 3500 varv.

R-kam är egentligen till för motorer som varvar 7500 och har weber 45or i princip.
I ditt fall vore en d-kam att föredra då den passar bättre mot förgasaren, ger lite bättre ryt smile

Jo det vet jag smile men det var det han hade hemma så det var därför det kom upp smile men vi får se vad han lyckas gräva fram ur sina vapengömmor, han har det mesta verkar det som smile


5 111 Inlägg
25 januari 2011
#528
Håller med, R-kammen är rätt tröttsam på gatan och hade fasen till och med hellre kört med A-kam i ett bygge som det här... D eller K vore desto mer optimalt. För som jag fattat det så är det ju knappast någon racer du hade i tankarna?


amatörkonstruktör
535 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#529
Volvo544special65 skrev:
Håller med, R-kammen är rätt tröttsam på gatan och hade fasen till och med hellre kört med A-kam i ett bygge som det här... D eller K vore desto mer optimalt. För som jag fattat det så är det ju knappast någon racer du hade i tankarna?

Nej gud nej, det ska gå framåt och det ska kunna köras långt smile hade helst velat få tag på o.d-låda, men verkar dåligt med det hmm


326 Inlägg
25 januari 2011
#530
http://www.140-klubben.org/annonstorg/i … p;id=10405
Kanske kan vara något? smile värt att höra va han vill ha iaf smile

Im Awesome!!
281 Inlägg
25 januari 2011
#531
dyeltsbreh skrev:
Volvo544special65 skrev:
Håller med, R-kammen är rätt tröttsam på gatan och hade fasen till och med hellre kört med A-kam i ett bygge som det här... D eller K vore desto mer optimalt. För som jag fattat det så är det ju knappast någon racer du hade i tankarna?

Nej gud nej, det ska gå framåt och det ska kunna köras långt smile hade helst velat få tag på o.d-låda, men verkar dåligt med det hmm

Jag har en od låda över från en av mina 142:or. Har lådan, kardan, växellådsbalk och bakaxel från den bilen som jag skrotade. Skicket vet jag ej då jag inte har provat lådan "in action", men ägaren innan sa att den fungerade. Det är 4 växlar och en elektronisk som jag förstår det. Men på växelspaken så står det 4 växlar. Men den har en extraklump som tydligen ska vara överväxeln.

Åk på rätt sätt, åk brett :D

79 Inlägg
25 januari 2011
#532
ja,,, ja ska ha k-kam och 405 topp i min amazon men jah har ju en b21 så =smile


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
25 januari 2011
#533
Haha, ja då blir det ju lite skillnad amazon122s, lite annan motor big_smile Men lätt att uppgradera till turbo, när du har "basen" klar redan tongue

Säger som tidigare, D eller K-kam är nog det optimalaste, om man vill ha en "vass" brukskam som är lite piggare än orginal smile Finns ju såklart specialkammar som går lika bra och bättre, men då stiger ju priset tongue Själv körde jag K i min orginal B18, fick dock uppgradera till B20 nål i strombergaren, för att få den att gå riktigt fint smile Sen med dubbla SU var det en dröm! Tänk då om du har en rolig topp på det, och 2 eller 2,1 liter, då kan du säkert släpa iväg garaget bakom bilen big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

79 Inlägg
25 januari 2011
#534
joo men kanske k kammen är bäst ..lätt at få trag i till bra priser smile http://marty.nu/nyronen/nyronen.htm


474 Inlägg
25 januari 2011
#535
Volvo1968 skrev:
Haha, ja då blir det ju lite skillnad amazon122s, lite annan motor big_smile Men lätt att uppgradera till turbo, när du har "basen" klar redan tongue

Säger som tidigare, D eller K-kam är nog det optimalaste, om man vill ha en "vass" brukskam som är lite piggare än orginal smile Finns ju såklart specialkammar som går lika bra och bättre, men då stiger ju priset tongue Själv körde jag K i min orginal B18, fick dock uppgradera till B20 nål i strombergaren, för att få den att gå riktigt fint smile Sen med dubbla SU var det en dröm! Tänk då om du har en rolig topp på det, och 2 eller 2,1 liter, då kan du säkert släpa iväg garaget bakom bilen big_smile

Haha, reagerade lite på det där sista. Tänk vad smidigt att släpa med garaget bakom bilen! Alla verktyg och tak över huvudet när/om nått pajjar.. big_smile hehe
Sry för offtopic..


amatörkonstruktör
535 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#536
OpelAstraPower: ska slänga iväg ett mail och höra, tack för tipset smile

kenny_s: ja har någon orkat kolla igenom den så ska den väl säkert funka, men behöver nog bara lådan isf, resten har jag smile pris?


Im Awesome!!
281 Inlägg
25 januari 2011
#537
dyeltsbreh skrev:
OpelAstraPower: ska slänga iväg ett mail och höra, tack för tipset smile

kenny_s: ja har någon orkat kolla igenom den så ska den väl säkert funka, men behöver nog bara lådan isf, resten har jag smile pris?

Ska kolla den till helgen och fota lite. En 500lapp eller så e den kanske värd?

Åk på rätt sätt, åk brett :D

amatörkonstruktör
535 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#538
kenny_s skrev:
dyeltsbreh skrev:
OpelAstraPower: ska slänga iväg ett mail och höra, tack för tipset smile

kenny_s: ja har någon orkat kolla igenom den så ska den väl säkert funka, men behöver nog bara lådan isf, resten har jag smile pris?

Ska kolla den till helgen och fota lite. En 500lapp eller så e den kanske värd?

Självklart, det är taget smile kika på den och återkom när du gjort det smile


900 Inlägg
26 januari 2011
#539
ja körde en hel sommar me steg två topp o r kam me original förgasare. funka kalas. men lite ketschup effekt e de. men funkar. sen hade ja dubbla solex 40 o där efter dubbla strombergare. funka bäst me dubbla strombergare..

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

amatörkonstruktör
535 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
#540
Råkade shoppa lite idag wink HIHI! Så jäkla skitnöjd big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1046635_zlwx2y.jpg



Sök