2403
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 715 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2011
dyeltsbreh skrev:
Råkade shoppa lite idag wink HIHI! Så jäkla skitnöjd big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1046635_zlwx2y.jpg

nice :)sitter det nå trim på ???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

amatörkonstruktör
535 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
turboforssen skrev:
dyeltsbreh skrev:

Yes box smile inte kollat vad för weber det är och inte kam heller, men den ska lämna ca 150 hk. Extraktor, borrad, balanserad, smidda kolvar, planad & portad smile ca 6000 mil, inte fy skam smile firmabyggd i stockholm, suttit i nån rallybil.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2011
dyeltsbreh skrev:
turboforssen skrev:
dyeltsbreh skrev:

Yes box smile inte kollat vad för weber det är och inte kam heller, men den ska lämna ca 150 hk. Extraktor, borrad, balanserad, smidda kolvar, planad & portad smile ca 6000 mil, inte fy skam smile firmabyggd i stockholm, suttit i nån rallybil.

fan va nice:P  då kommer det röra på sig

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

79 Inlägg
26 januari 2011
kul !!! tror jag ska köpa en b20 till min jag med... ids inte bygga klart allt runt min b21 innan besiktnigen smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Alka0512: ja det hoppas vi på smile

turboforssen: hehe ja det kan det nog faktiskt göra big_smile

amazon122s: nej b20 är ju oftast lite lättare, men b21 är absolut trevligt, spanade på en förut jag med smile

79 Inlägg
27 januari 2011
joo ,,, de är ju bara att kasta ner den tänkte jag ,,, sen kom alla saker som inte passa direkt . men nästan allt klart med lusten att fortsätta nu med den finns ej ... tänkte få dit en b20 tills efter besiktnigen  och till lusten faller på smile

Avstängd
1 714 Inlägg
27 januari 2011
dyeltsbreh skrev:
turboforssen skrev:
dyeltsbreh skrev:

Smidda kolvar i en b20 sugis?? någon har haft för mycket pengar lol
Bara trycka på lite lustgas nudå, 100hk shot borde räcka wink

amatörkonstruktör
535 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Emilius: ja jag klagar inte wink

Eftersom det trilskas som fasen att ladda upp bilder så blir det inga idag smile börjat se över motorn men hade ingen riktig ork då jag inte har nån plats förens i eller efter helgen när reservdelsbilen försvinner och jag fått låna bättre motorstativ smile

53 Inlägg
1 februari 2011
Tror raggardanne har samma färg som du ska ha.. Fint jobb förresten smile
http://www.garaget.org/?car=180198 kolla bil smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
oppermann skrev:
Tror raggardanne har samma färg som du ska ha.. Fint jobb förresten smile
http://www.garaget.org/?car=180198 kolla bil smile

Nja inte riktigt, den var för turkos, min går mer mot ljusgult, skitsvårt att förklara smile men bilen var galet fräsch smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Behöver lite råd av er smartisar som hänger här, ni kan ju det mesta wink försöker hitta lämplig ytbehandling, inte kromning nu alltså, men nånting som blir blankt och fint och lätt att hålla rent, till exempelvis motordetaljer och småkrafs.
Och innan någon föreslår det, jag tänker ICKE ställa mig och slipa och polera själv, det har jag varken tid eller tålamod till, och jag har ingen som frivilligt gör det åt mig smile
Så tips?

2 419 Inlägg
2 februari 2011
Kul att se nån som verkligen lägger ner bra jobb på en gammal fin bil big_smile

Glasblästra sen klarlacka kan ju bli fint smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Kul att se nån som verkligen lägger ner bra jobb på en gammal fin bil big_smile

Glasblästra sen klarlacka kan ju bli fint smile

Tackar, gör så gott jag kan big_smile bilen ska ju hålla minst 40 år till smile
Ja det kanske funkar, kollat på varmförzinkning också, det var både billigt och blankt, men vet inte hur det funkar riktigt smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 februari 2011
Slipa och polera, kommer bli grymt big_smile Haha lol

Elförzinkning brukar kunna bli bra, eller eloxering så det blir gulaktig yta, men frågan är vad det kostar, tror det är billigare att fjäska med lackeraren och lacka det hmm

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

amatörkonstruktör
535 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Usch, jag är så dålig på att uppdatera så ibland blir jag trött på mig själv smile kameran strejkar också så inte fått in bilder på flera dagar, men ska se om jag kan ordna till det ikväll.

Håller på och spacklar upp sista på huv och skuff, monterade huven och den skärmen jag har hemma igår. Min kusin är seg, som vanligt, så andra skärmen och dörren är fortfarande på villovägar smile
Igår hade vi tänkt montera dörrar men då fattades det såklart massor med saker, så får åka iväg och handla någon dag framöver. Det är lackeraren som vill ha allt monterat på bilen om någon undrar smile

Fått hem motorstativ så motorn ska upp där i och kollas igenom, behöver lite lyfthjälp bara wink

Monterat värmepaket och krånglat idag, trångt och jävligt men till slut gick det vägen. Även hunnit städa upp platsen där reservdelsbilen stod, och stökat till där igen, så klart big_smile
Tänkte orka lägga upp lite annonser på alla miljoner överblivna delar som ligger och tar plats, men tror det får vänta tills jag kollat om det får plats på vinden, för den som spar han har wink

Slänger in lite bilder senare om jag får kameran att samarbeta, nu slipper jag iallafall ha ångest över att inte ha uppdaterat på länge wink

16 Inlägg
216 Inlägg
28 februari 2011
Emilius skrev:
dyeltsbreh skrev:
turboforssen skrev:

Smidda kolvar i en b20 sugis?? någon har haft för mycket pengar lol
Bara trycka på lite lustgas nudå, 100hk shot borde räcka wink

har den gått som rallybil är de väl inte så lustigt att de är smidda i, de brukar man säta i för att va på säkra sidan blir varmt te skogs:P

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

amatörkonstruktör
535 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
PansaR haha ska fixa! kameran är gone fishing men får ta med telefonen då smile

Grantomta rallypojken har talat big_smile

Vet att jag är slö på att uppdatera, SORRY! Senaste vändorna ut till bilen har bara resulterat i suckar och mutter från min sida så inte orkat titta åt garaget ens tongue
Saknas skruvar, muttrar och småskit till dörrarna, har fortfarande inte fått tillbaka dörren och skärmen (SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK)!!!! Plus att jag klantade mig som fan när jag skulle snabba mig och spackla på huven och skuffen, för lite härdare = satan att slipa, fastnar i och klumpar ihop sig.. suck igen.. haha smile

Men idag ska jag orka mig ut, och förhoppningsvis få fart på sliperiet iallafall. Alltid något.. plus klura ut nån smart lösning så jag får fast dörrarna.. usch, billig garage-slav köpes..

Sök