dyeltsbreh skrev:
Nej misstänkt det jag också, gillar inte alls den maskinen jag har nu! Använde en vattekyld Kemppi först och fy fasen vilken skillnad, den var nog hundra gånger bättre! Men sen gillar jag att köra mkt varmare än WPS'en också :p
Nope det har nog vart några olika lärare där sen dess, dom som är nu heter Roger och Benny! Tror Roger varit där nästan två år.
Haha nä håller med dig, tacka fan att kabelhärvan är så liten som den är! Och slippa massa relän och annat som kan strula. Men bara å ta tag i det så vet man att allt är som det ska sen iallafall
Vattenkyld kemppi är fina grejer. Svetsarnas Rolls-Royce
Ok det var helt okända namn för mig.
Jag håller med dig. Ju mindre kabelhärvan är desto bättre
Sen angående förgasarna så är det lite knepigt. Många faktorer som påverkar. Motor, Original/borrad, avgassystem, typ av insugningsrör,kamaxel,ventiler osv. Här är en bestyckningslista med ungefärliga/medelvärde.
http://www.misab.se/bestyckn.php?kid=4-140-172 OBS! Titta under VOLVO och spalten längst till höger anger flöde nivå. (Fl nivå)
Edit: 36/36 DCD har flöde nivå 7 CFM (kubikfot per minut)
1 CFM = 0.472 liter/sekund
1 CFM = 28.32 liter/minut
Uträkning:
7 CFM x 0.472 = 3,304 liter/sekund
7 CFM x 28.32 = 198,24 liter/minut