3482
Sök

Chevan har gett up

5 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
tjenare, har en chev 1500 -91 som alltid har tickat lite grann, men efter en längre körning ganska tungt lastat så övergick det till ett rejält hemskt klonkande tog mig hem, sen dess ha den inte ens gått att starta... vad kan ha hänt? tacksam för hjälp!

Smålänning
7 883 Inlägg
31 mars 2009
Den kan ha skurit.

Är servicen med oljebyten och sånt skött som den ska? Amerikanska bilar är jättekänsliga på det.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
senaste olje/filter byte var i höstas

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 mars 2009
peggiii skrev:
tjenare, har en chev 1500 -91 som alltid har tickat lite grann, men efter en längre körning ganska tungt lastat så övergick det till ett rejält hemskt klonkande tog mig hem, sen dess ha den inte ens gått att starta... vad kan ha hänt? tacksam för hjälp!

E nog lyftarna som inte fått nå olja å därför tickat...nu har väl pumpen säckat kanske...!

5 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
olje trycket går ju upp på mätarn när jag provar starta den..

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 mars 2009
peggiii skrev:
olje trycket går ju upp på mätarn när jag provar starta den..

Tack vare att den är kall kanske...undrar hur trycket är när den är varm...kan vara vevlagren eller ramlagerna också..då finns tryck när den är kall..men avtar med värmen...!

5 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
jao, jag har ju som sagt ingen aning, hur ska jag felsöka?? om den nu skurit? ska den inte ändå starta? vet som inte vart jag ska börja....

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 april 2009
peggiii skrev:
jao, jag har ju som sagt ingen aning, hur ska jag felsöka?? om den nu skurit? ska den inte ändå starta? vet som inte vart jag ska börja....

Jäkligt svårt att säga på avstånd...men vad händer "exakt" när du försöker starta den då...?

5 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
fick lite expertis hjälp och han konstaterade att den skurit på veven..

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 april 2009
peggiii skrev:
fick lite expertis hjälp och han konstaterade att den skurit på veven..

Kunde nog tänka de....;-)  då har du lite jobb då..och utgifter..!

Fullständigt galen
319 Inlägg
2 april 2009
som littlemissperfect sa en motor ifrån en skrot får du för en rimlig slant wink

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm

Sök