2696
Sök

Nybörjare söker hjälp! Saab 9000 cc som behöver lite bättre ljud.

30 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Har en 9000cc som det sitter helt original högtalare osv i = Kasst ljud.

Vill nu uppgradera lite och få ett normalt men skönt ljud, inte något att tävla eller dunka skiten ur utan hyffsat bra ljud med lite bas. Nu kan jag knappt höja utan att det låter för j*vligt.

Vad ska man skaffa för något, vad behövs göras/ändras och det behöver inte vara nå värsting eller så utan vill få lite bättre ljud med lite skönare bas i då detta inte existerar nu, gärna så jag slipper modda och gorma i onödan då jag inte kräver så mycket.

Är helt ny på detta men har inte tummen mitt i handen, slutsteg, diskanter, bas osv allt bara snurrar runt i skallen när jag läser alla trådar.

Snälla hjälp en nybörjare fixa till ett ljud i bilen så det inte skär sig och man känner av ett dunk iaf!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 april 2009
ersätt befintliga högtalare, in med en låda i skuffen och ett steg så borde det bli bra utan att behöva kosta eller moddas allt för mycket

Det enda jag har att referera till är Rallyhalles 9000cs som låter helt ok (det lilla jag hört) med följande spec:

Huvudenhet: Alpine CDE-9873RB

Högtalare fram: Carpower CRB-100CP

Högtalare bak: Carpower CRB-3000CP

Bas: MDS FRR 12" (Fanatic-serien)

Slutsteg: Ett GAS Alpha 4100

Nu blir jag väll ordentligt uppläxad av ljudgrabbarna men ovanstående borde duga fint då du varken eftersträvar hi-fi eller bas nog för att spräcka rutor flera kvarter bort
Senast redigerat av TenZer (1 april 2009)

Rock'n Roll

30 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
nej men precis, vill ha ett vanligt skönt ljud. Ska inte ha nå hi-fi eller mega bas utan vill iaf slippa det burkiga ljudet som nästan skär sig i öronen.

Sök