Tjena!
Har sökt genom hela forumet och på google men hittar inte det felet som jag har.
För några dagar sedan var jag ute och körde med bilen, gick hur fint som helst, körde hem och stängde av den. Senare på kvällen skulla jag ut med den igen och då startar den inte, den hostar inte ens till. Startmotorn går runt bra, inget fel på batteriet.
Jag började då att kontrollmäta lmm och den var det inga fel på. Drog även ur den och försökte starta med full gas med det gick inte. Bytte då bränslefilter, gjorde rent kontakterna till pumparna och testade båda pumparna. Inga problem där. Bensin kommer fram till spridarna med dom öppnar helt enkelt inte då stiften är snustorra. Gnista finns! Jag var då och köpte ett nytt spridarrelä men det hjälpte såklart inte.
Jag har mätt så att pumparna får ström när man maler på startet - bränslerelät är med andra ord helt.
Vad fan kan vara felet? Vad är det som styr när spridarna ska öppna? Jag har LH2.4 alltså finns ingen hallgivare utan det sitter en impulsgivare på svänghjulet.
Varför den inte fungerade:
Först så startade inte bilen, felet låg då i impulsgivaren som känner av svänghjulet. Bilen startade därefter men gick dåligt som fan, sotade tändstiften som fan. Felet låg då i att jag i all hast satt tändkablarna i fel följd! Tack Robin för att jag fick titta på din 740
Tack alla andra i tråden för all hjälp!
/Andrée