Skruva för guds skull inget på wastegatearmen, du ställer inte om laddet, bara hur den ska öppnas, och där är original inställning bäst. Det är riktigt simpelt att byta wastegateklockan, vet inte hur bra du kommer åt din turbo men i värsta fall får du plocka ur den och skifta, går på någon minut bara
ja om det nu är wastegaten som är paj...
de e förfan de lättaset sättet om du har mekanisk styrt laddtryck men de hjälper inte så mycket om du har el då blir de mäst bajs av de byt wastgate hjälper inte de kan de kanske vara magnetventilen som har fått en törn!?
Skruva för guds skull inget på wastegatearmen, du ställer inte om laddet, bara hur den ska öppnas, och där är original inställning bäst. Det är riktigt simpelt att byta wastegateklockan, vet inte hur bra du kommer åt din turbo men i värsta fall får du plocka ur den och skifta, går på någon minut bara
ja om det nu är wastegaten som är paj...
de e förfan de lättaset sättet om du har mekanisk styrt laddtryck men de hjälper inte så mycket om du har el då blir de mäst bajs av de byt wastgate hjälper inte de kan de kanske vara magnetventilen som har fått en törn!?
Jo men vart får jag tag i en wastegate till orginal turbo och magnetventilen har jag byt mot en annan och det vart fan mig inte bättre...
wategate stången ställer visst om laddet igumed att det bestämmer hur länge turbon ska ladda så kortar man staget så laddar den mer och länger man staget så laddar den mindere;)
Koppla en slang mellan compressor sidan på turbon och WG klockan och se vad laddet blir då. Tok laddar den då¨är de WGn som kärvar och behöver mjukas upp lite så den kan röra sig. Testa detta.
Har du kopplat slangarna rätt mellan MVn och övriga??
Koppla en slang mellan compressor sidan på turbon och WG klockan och se vad laddet blir då. Tok laddar den då¨är de WGn som kärvar och behöver mjukas upp lite så den kan röra sig. Testa detta.
Har du kopplat slangarna rätt mellan MVn och övriga??
MVH
undrar bara hur mycket muttern ska va ner skruvad för ungefärlig grundladd??
Koppla en slang mellan compressor sidan på turbon och WG klockan och se vad laddet blir då. Tok laddar den då¨är de WGn som kärvar och behöver mjukas upp lite så den kan röra sig. Testa detta.
Har du kopplat slangarna rätt mellan MVn och övriga??
MVH
Jag har kopplat ihop slangarna mellean wastegaten och kompressorn och pluggade "R" slangen och bilen ladde lika som innan ca 0,85 bar men jag har tagit loss wastegate stången idag och kände på denoch den gick relativt lätt och ska montera tillbaka det imorgon och se hur GLT blir imorgon...
Nu har man monterat tillbaka wastegaten och skruvat ner stången till max men bilen vill iaf fortsätta ladda 0,85 bar så fort man börjar gasa så turbon börjar ladda.....NU ger jag upp och skickar bilen helvete på skroten...
Nu har man monterat tillbaka wastegaten och skruvat ner stången till max men bilen vill iaf fortsätta ladda 0,85 bar så fort man börjar gasa så turbon börjar ladda.
Du har alltså gjort WG-staget så långt som möjligt? Har du testat lampann's råd?